اخیراً شاهد انتشار عنوان Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 با بودجهای چند میلیون دلاری و کمپین تبلیغاتی عظیم بود، اما این اثر ظاهراً نتوانسته به اندازه بازی مستقل Escape from Duckov که توسط تیمی محدود ساخته شده، موفق باشد.

به نظر میرسد معادله «بودجه بیشتر، موفقیت بیشتر» همیشه در دنیای بازیهای ویدیویی جواب نمیدهد. تنها چند روز پس از انتشار Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 با بودجهای چند میلیون دلاری و تبلیغات گسترده، آمارها نشان میدهند که این عنوان نتوانسته آنطور که انتظار میرفت نظر مخاطبان را جلب کند. این اثر که توسط استودیوی The Chinese Room ساخته شده، در حال حاضر تنها ۵۵.۵۷٪ بازخورد مثبت از حدود سه هزار بررسی در استیم دارد. همچنین در لحظه نگارش این خبر حدود ۶,۵۰۰ بازیکن در حال تجربه این اثر هستند.
در مقابل، عنوان مستقل Escape from Duckov از استودیوی کوچک Team Soda که تنها با حمایت bilibili منتشر شده، توانسته به صورت خیرهکنندهای توجه کاربران را به خود جلب کند. این بازی شوتر طنزآمیز با تم اردکها، که الهامی آشکار از Escape from Tarkov است، از زمان انتشارش در ۲۴ مهر (۵ روز قبل از Bloodlines 2) توانسته بیش از یک میلیون نسخه بفروشد و اکنون با کسب رضایت ۹۳.۷۲ درصدی کاربران و تعداد ۱۴۳ هزار بازیکن همزمان به یکی از بازیهای موفق این ماه استیم تبدیل شده است.



البته باید اشاره کرد بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 علاوه بر کامپیوترهای شخصی، برای کنسولهای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس ،پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان نیز منتشر شده است. با این حال، اگرچه آمار دقیق بازیکنان روی این پلتفرمها در دسترس نیست، اما با توجه به عملکرد متوسط بازی در استیم و واکنش مشابه کاربران در دیگر شبکهها، بعید است نسخههای کنسولی تفاوت چشمگیری در میزان بازیکنان ایجاد کرده باشند.
دیدگاهتان را بنویسید