بتای عمومی بازی Arc Raiders با موفقیت خود طی هفتهی گذشت، همه را شگفتزده کرد؛ این بازی شوتر از استودیوی Embark با قیمت ۴۰ دلاری و گیمپلی جذاب، نزدیک به ۲۰۰ هزار بازیکن همزمان جذب و بازخوردهای بسیار مثبتی دریافت کرد.
با این حال، به گفتهی ویرجیل واتکینز (Virgil Watkins)، کارگردان بازی، این موفقیت بدون الهام غیرمنتظره از بازی Marathon ممکن نبود. او در مصاحبهای با PC Gamer توضیح داد که بتای عمومی بازی Marathon در ماه آوریل، به تیم Arc Raiders کمک کرد تا بفهمد چه کارهایی را نباید انجام دهد. هر دو بازی در اوایل سال نسخه آزمایشی داشتند، اما Marathon با واکنش منفی طرفداران مواجه شد.
واتکینز در این رابطه توضیح داد:
این موقعیت برای ما مانند یک آزمون مقایسهای بسیار مفید بود، زیرا تصمیماتی که آنها اتخاذ کرده بودند با انتخابهای ما تفاوت داشت و همین موضوع امکان تحلیل و مقایسه را برایمان فراهم کرد. این تفاوتها باعث شد تیم Embark بهتر بفهمد که بازیکنان چه ویژگیهایی را دوست دارند و چه چیزهایی را خیر. به همین دلیل، Arc Raiders توانست بسیاری از بخشها را بهدرستی اجرا کند، چون از اشتباهات Marathon درس گرفت.
با وجود رقابت، واتکینز همچنان طرفدار Marathon بوده و مشتاق دیدن ادامهی توسعهی آن توسط Bungie است. او از سبک هنری این عنوان تعریف کرد و گفت امیدوار است در آینده بیشتر از آن ببیند.
برخلاف Arc Raiders، بازی Marathon پس از بتای عمومی خود هیچ توجه مثبتی دریافت نکرد و حتی خود سونی اعتراف کرده که عرضهی این بازی بهعنوان یک بازی لایو سرویس، ریسک بزرگی است. این بازی تا سال ۲۰۲۶ به تعویق افتاده و تلاشها برای کاهش نقدهای منفی بینتیجه بودهاند.
بسیاری از کارشناسان و منتقدان انتظار دارند که Marathon شکست بخورد، اما زمان نشان خواهد داد که کدام بازی دوام بیشتری خواهد داشت.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید