تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: شنبه , ۱ آذر , ۱۴۰۴
X
بتسدا: «کم‌حوصلگی» گیمرها، عامل عرضه ناگهانی بازی‌هاست

بتسدا: «کم‌حوصلگی» گیمرها، عامل عرضه ناگهانی بازی‌هاست

بتسدا (Bethesda Softworks) اخیراً رویکردی جسورانه‌تر از اکثر ناشران بزرگ در پیش گرفته است: انتشار بازی‌ها از غیب، بدون هیچ هشدار یا کمپین تبلیغاتی طولانی‌مدت. به نظر می‌رسد این روندی است که تام ماستین، مدیر استودیوی بازی‌سازی بتسدا، مشتاقانه خواهان ادامه آن است.

تبلیغات

تام ماستین معتقد است در دنیای امروز که مردم با محتوای کوتاه شبکه‌هایی مثل تیک‌تاک عادت کرده‌اند و حوصله کمی برای انتظار دارند، بهترین راه برای جلب توجه بازیکنان، استفاده از استراتژی Shadowdrop است. این روش با ایجاد شور و هیجان آنی، دقیقاً با روحیه زمانه ما همخوانی دارد.

اگر با اصطلاح Shadowdrop آشنا نیستید، این واژه زمانی به کار می‌رود که ناشران و توسعه‌دهندگان، یک بازی را بدون اعلام تاریخ انتشار قبلی و به‌صورت ناگهانی روانه بازار می‌کنند. گاهی حتی زحمت معرفی بازی را هم از قبل به خود نمی‌دهند؛ درست مثل کاری که Apex Legends انجام داد و در یک لحظه معرفی و منتشر شد.

بتسدا در سال‌های اخیر دو بار با موفقیت از این تاکتیک استفاده کرده است: یک بار با بازی تحسین‌شده‌ی Hi-Fi Rush (که اکنون تحت مالکیت Krafton است) و بار دیگر با بازی The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered که امسال عرضه شد.

بتسدا: «کم‌حوصلگی» گیمرها، عامل عرضه ناگهانی بازی‌هاست - گیمفا

چرا بتسدا عاشق سورپرایز کردن است؟

ماستین در گفتگو با رسانه‌ی GamesRadar+ در حاشیه مراسم گلدن جوی‌استیک ۲۰۲۵ توضیح داد:

ما با Hi-Fi Rush یک تجربه Shadowdrop بسیار موفق برای ایکس باکس و بتسدا داشتیم.

همین موفقیت باعث شد تا ناشر ترغیب شود این ترفند را دوباره تکرار کند. او ادامه داد:

تاد هاوارد (رئیس بتسدا) مدت‌هاست که می‌خواهد بازی‌ها را با این استراتژی عرضه کند، چون این جمله که «این بازی همین الان در دسترس است، می‌توانید آن را دانلود کنید» نه تنها هیجان انگیز است، بلکه تاثیر روانی فوق‌العاده‌ای روی بازیکنان دارد. این روش با ایجاد حس فوریت و غافلگیری، اشتیاق فوری بازیکنان را به بهترین شکل پاسخ می‌دهد.

اما نکته کلیدی دیگر به تغییر رفتار مخاطبان برمی‌گردد. به گفته ماستین، مردم امروز کمتر حوصله انتظار کشیدن دارند؛ اتفاقی که احتمالاً باید شبکه‌هایی مثل تیک‌تاک و حجم بالای عرضه بازی‌ها را مقصر آن دانست.

ماستین توضیح می‌دهد:

همه ما این روزها حوصله‌مان سریع سر می‌رود. مثلاً همین بازی GTA را در نظر بگیرید. می‌خواهم همین امروز بتوانم آن را بازی کنم! به نظر من اینکه بتوانی برای یک روز تمام اینترنت را تصاحب کنی و درست در همان لحظه‌ای که از بازی حرف می‌زنی، آن را در اختیار طرفداران بگذاری، حس فوق‌العاده‌ای است. من شخصاً طرفدار این روش هستم و دوست دارم دیگران هم از آن الگو بگیرند.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *