بر اساس گزارشی از CESA، حدود ۵۱٪ از توسعهدهندگان ژاپنی از هوش مصنوعی مولد برای توسعه بازیهایشان استفاده میکنند.
استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بازیهای ویدیویی، به یکی از بحثبرانگیزترین موضوعات این حوزه تبدیل شده است. شرکتهای بزرگی مانند مایکروسافت حتی ساختار نیروی کارشان را تغییر دادند تا در این مسیر پیشرو باشد. شرکتهای دیگری مثل سونی نیز در مسیر مشابهی قدم برمیدارند. بسیاری از توسعهدهندگان هم آشکارا اعلام کردند آینده صنعت بازیهای ویدیویی در گروی هوش مصنوعی است و استفاده از آن افزایش خواهد یافت. طبق گزارشها، به نظر میرسد عصر هوش مصنوعی همین حالا فرا رسیده باشد زیرا شرکتهای زیادی به استفاده از آن روی آوردند.
اگرچه فناوری هوش مصنوعی هزینهها را کاهش میدهد، اما به کارگیری آن در کشوری مثل ژاپن میتواند تهدیدی جدی برای توسعهدهندگان خلاق باشد. طبق گزارش CESA (انجمنی که نمایشگاه Tokyo Game Show را برگزار میکند)، حدود ۵۱٪ از شرکتهای ژاپنی برای توسعه بازیها و پشتیبانی از توسعهدهندگان از هوش مصنوعی استفاده میکنند. این اطلاعات از گزارش CESA در مورد صنعت بازیهای ویدیویی در سال ۲۰۲۵ استخراج شده است. گزارش CESA دادههای دقیق درباره میزان استفاده شرکتهای از هوش مصنوعی ارائه میدهد. آنها این دادهها را در بازه زمانی خرداد و تیر سال ۱۴۰۴ از حدود ۵۴ استودیوی بازیسازی جمعآوری کردند. رایجترین کاربرد هوش مصنوعی در میان توسعهدهندگان، خلق داراییهای تصویری مانند طراحی شخصیتها بوده است. افزون بر این، حدود ۳۲٪ از استودیوها از هوش مصنوعی برای ساخت موتورهای داخلی خودشان استفاده میکنند.
در کنار نام استودیوهای مستقل کوچک، نام شرکتهای بزرگی مانند Capcom نیز در فهرست استفاده کنندگان از هوش مصنوعی دیده میشود. طبق گزارشها، حتی برخی استودیوهای ژاپنی پا را فراتر گذاشتند و از هوش مصنوعی برای تولید متن و داستان آثارشان نیز استفاده میکنند. با توجه به اینکه شرکتهای بزرگی مثل Sega و Square Enix نیز اعلام کردند قصد دارند در پروژههای آیندهشان از هوش مصنوعی استفاده کنند، مشاهده چنین آماری چندان دور از انتظار نیست.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید