هیدئو کوجیما اعتقاد دارد بازی کردن گسترده جوانان پدیدهای مثبت است، اما در عین حال تأکید میکند که همه باید با دیگر رسانهها نیز درگیر شوند تا بتوانند آثار جدید و خلاقانهای خلق کنند.
طبق گزارش وبسایت Rolling Stone، کوجیما در جریان یک پنل در کنفرانس New Global Sport پیرامون عادات رسانهای خود و تأثیر آنها بر روند توسعه بازیهایش صحبت کرد. او توضیح داد که برخلاف انتظار، زیاد به تجربه بازیهای ویدیویی نمیپردازد و اغلب به تماشای فیلم، مطالعه کتاب، بازدید از موزهها و ملاقات با افراد مختلف علاقه دارد.
کوجیما در این باره گفت:
من خیلی بازی نمیکنم. فیلم میبینم، کتاب میخوانم، با افراد ملاقات میکنم و به موزهها میروم. در واقع چیزی را مستقیماً از بازیهای دیگر کپی نمیکنم. در حالی که بسیاری از سازندگان بازی فقط به تماشای بازیهای دیگر بسنده میکنند.
کوجیما بر یک نکتهی اساسی تأکید میکند. سازندگان بازی، بهویژه افراد جوان و تازهکار، نباید تنها به دنیای بازیها محدود شوند. او معتقد است که الهام گرفتن صرفاً از بازیهای دیگر کافی نیست و توسعهدهندگان باید به سراغ دیگر رسانهها و حتی تجربههای واقعی زندگی بروند تا بتوانند آثار تازه، متفاوت و خلاقانهای خلق کنند.
کوجیما در ادامه صحبتهایش به نمونههایی از خالقان افسانهای اشاره کرد. او مامورو اوشی، کارگردان Ghost in the Shell و کاتسوهیرو اوتومو، خالق Akira را مثال زد. این افراد بهترین آثارشان را زمانی خلق کردند که تنها به تماشای انیمه بسنده نکردند، بلکه با دیدن فیلمهای اروپایی الهام گرفتند و آنها را وارد دنیای انیمه کردند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید