تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: یکشنبه , ۱۸ خرداد , ۱۴۰۴
X
تمام اطلاعاتی که تریلر Resident Evil: Requiem به ما داد؛ بازگشت شخصیت‌های قدیمی و تمرکز بر وحشت؟

تمام اطلاعاتی که تریلر Resident Evil: Requiem به ما داد؛ بازگشت شخصیت‌های قدیمی و تمرکز بر وحشت؟

در این مقاله قرار است تریلر Resident Evil: Requiem را زیر ذره‌بین گذاشته و به بررسی دقیق سرنخ‌ها و موارد حائز اهمیت آن بپردازیم.

تبلیغات

سرانجام پس از سال‌ها انتظار و صدها شایعه‌ متناقض و عجیب، به لحظه‌ی معرفی رسمی RE9 یا Resident Evil: Requiem رسیدیم و حقیقتا اگر از من بپرسید، به شما می‌گویم برخی از رویکردها و مسیرهای انتخاب شده برای این اثر را حتی در خواب هم نمی‌دیدم اما به نظر می‌رسد کپکام به راستی سعی دارد با این نسخه یک قدم برجسته، جاه‌طلبانه و بزرگ در فرنچایز بردارد. تریلر پخش شده موارد مختلفی را به تصویر می‌کشد، از حس‌وحال کلی و تمرکز بیشتر روی ترس تا کاراکترهای جدید، مکان‌های آشنا و حتی برخی نام‌های آشنا که در ادامه بیشتر درباره‌ی آن‌ها صحبت کرده و برخی فرضیه‌هایی را نیز مطرح می‌کنیم که ممکن است مقصد احتمالی برخی از این موارد باشند.

بررسی تریلر و استخراج جزئیات و اطلاعات

تمام اطلاعاتی که تریلر Resident Evil: Requiem به ما داد؛ بازگشت شخصیت‌های قدیمی و تمرکز بر وحشت؟ - گیمفا

تریلر بازی با نمایی از ساختمان FBI آغاز شده و مدیر این سازمان، یعنی Nathan Dempsy، را مشاهده می‌کنیم که در حال عبور از راهرو است. در همین حین دوربین روی دختر جوانی قرار می‌گیرد که در حال نوشتن یک گزارش درباره‌ی جنازه‌های پیدا شده است؛ مورد قابل توجه در این صحنه، آن است که تمامی این اجساد به یک ویروس نامشخص مبتلا شده‌اند و به طور کلی نیز به نظر می‌رسد کپکام دقیقا سعی دارد شرایطی همچون نسخه‌ی اول و اجساد یافت شده در کوهستان Arklay را بازسازی کند، چرا که حتی تصاویر این اجساد نیز تا حدی یادآور تصویر یکی از اجساد پیدا شده در Arklay است.

مشاهده می‌کنیم Nathan که ظاهرا سردرگم و مضطرب است، نام این دختر را صدا می‌زند: “Grace, Grace … Grace Ashcroft”! در اینجا مخاطبان احتمالا به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ مخاطبان تازه که هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند و طرفداران قدیمی که احتمالا به شدت شوکه شده‌اند. البته اگر در حال تماشای زنده‌ی مراسم بودید، حق می‎‌دهم که در لحظه‌ی اول متوجه این نکته نشده باشید، چرا که چند دقیقه قبل از پخش تریلر، کپکام طوری وانمود کرد که انگار خبری از معرفی رسمی بازی در مراسم نیست، بنابراین حتی من هم آنقدر نامطمئن بودم که بیشتر تمرکزم روی محیط بود تا دیالوگ‌هایی که رد و بدل می‌شد.

Nathan از Grace می‌خواهد او را در دفترش ملاقات کند و در ادامه متوجه می‌شویم که ظاهرا یک جسد دیگر با همان الگوهای اجساد قبلی پیدا شده و حالا Nathan قصد دارد Grace که یک تحلیل‌گر ماهر است را مسئول نظارت میدانی در این پرونده بکند، همچنین در همین صحنه شما می‌توانید نام Nathan Dempsy را روی پلاک میز او مشاهده کنید. در چند صحنه‌ی بعدی ما اطلاعات بسیار مهم و مفیدی درباره‌ی پایه‌های داستانی این نسخه و چگونگی اتصال Grace نه تنها به این بازی بلکه به بازی‌های پیشین دریافت می‌کنیم.

تمام اطلاعاتی که تریلر Resident Evil: Requiem به ما داد؛ بازگشت شخصیت‌های قدیمی و تمرکز بر وحشت؟ - گیمفاچهره‌ی Alyssa Ashcroft در RE Engine پس از حدود ۲۲ سال از اولین حضور او در فرنچایز

Nathan پرونده را جلوی Grace گذاشته و یک نام را به زبان می‌آورد که ظاهرا به این پرونده مرتبط است:”Wrenwood Hotel”. در اینجا ما متوجه می‌شویم مادر Grace یعنی Alyssa هشت سال پیش در همین هتل به قتل رسیده است. Alyssa Ashcroft یکی از شخصیت‌های اصلی عناوین Outbreak بود که در بخش بعدی بیشتر آن را تشریح خواهیم کرد.

پس از این، برای اولین بار می‌توانیم در قالب فلش بک چهره‌ی Alyssa را در موتور RE Engine مشاهده کنیم که حقیقتا شخصا هرگز فکرش را نمی‌کردم روزی شاهد نه تنها این کاراکتر بلکه هیچ یک از کاراکترهای دیگر Outbreak باشم و از همین رو این مسئله که Alyssa به نظر بخش مهمی از داستان کلی بازی است به شدت هیجان انگیز به نظر می‌رسد، همچنین در سکانسی دیگر به خوبی کت قرمز او نیز به چشم می‌خورد.

پس از این سکانس‌های فلش بک، شاهد صحنه‌ای هستیم که در آن Grace به یک تخت بسته شده، یک بانداژ خونین زیر لباس و یک سروم نیز به دست دارد که احتمالا به انجام آزمایشی خاص روی او یا زخمی شدن او در حین بررسی هتل Wrenwood اشاره می‌کند. پس از این صحنه، شاهد نمایش برخی از محیط‌های بازی از جمله یک راه‌رو که احتمالا متعلق به هتل Wrenwood است هستیم.

تمام اطلاعاتی که تریلر Resident Evil: Requiem به ما داد؛ بازگشت شخصیت‌های قدیمی و تمرکز بر وحشت؟ - گیمفادر این صحنه مردی با موهای بلند که احتمالا همان قاتلی است که در چند سکانس قبلی مشاهده کردیم روبه‌روی شومینه‌ای نشسته و این دیالوگ را می‌گوید: «حالا من می‌دانم که تو همانی هستی که دنبالش بودم, فردی خاص، فرد منتخب، خانم اَش‌کرفت»

i know now that you’re the one that I’ve been searching for, the special one, the chosen one, miss Ashcraft

قبل از هر چیزی Ashcraft در این دیالوگ یک خطای املایی نیست و شخصی که نشسته دقیقا همین کلمه را می‌گوید اما اینکه آیا این مسئله صرفا خطایی از سوی صداپیشه بوده یا معنای خاصی در بازی دارد مشخص نیست. از زمان پخش این تریلر تا الآن حتی زیر پست مربوط به معرفی این بازی در گیمفا نیز مشاهده کردم که برخی فکر می‌کنند این کاراکتر Albert Wesker است.

بگذارید کمی این صحنه را تشریح کنیم؛ طبق چیزی که در این صحنه مشخص است، کُتی که بر تن این کاراکتر است چرمی بوده چرا که نور از آن بازتاب می‌شود و ظاهرا دستکش‌های چرمی نیز به دست دارد اما این مسئله لزوما بر اینکه این کاراکتر Albert Wesker است دلالت ندارد. قبل از هر چیز، ما باید قبول کنیم که داستان وسکر به پایان رسیده و شخصا هرگز دوست ندارم کاراکتری که کارش به پایان رسیده و کشته شده است صرفا به دلایل فن سرویس، مجددا از راه‌های عجیب احیا شود و بازگردد چرا که تقریبا ۹۰ درصد اوقات این مسئله منجر به تضعیف کلیت اهداف و وزن روایی آن شخصیت می‌شود.

تمام اطلاعاتی که تریلر Resident Evil: Requiem به ما داد؛ بازگشت شخصیت‌های قدیمی و تمرکز بر وحشت؟ - گیمفا

از طرف دیگر، اگر به دیالوگ بالا دقت کنید، نه تنها لحن آن به هیچ عنوان شباهتی با آلبرت وسکر ندارد، بلکه به طور کلی خود محتوای دیالوگ اشاره دارد با شخصیتی افراطی و شاید حتی دیوانه‌ی سر و کار داریم، در حالی که وسکر همیشه کاراکتری جاه‌طلب، خودخواه و با اعتماد به نفس بود. دلیل دیگر نیز به کلیت هدف کپکام با این اثر بازمی‌گردد، این کمپانی سعی دارد دورانی تازه را با این نسخه آغاز کند و بازگرداندن کاراکتری که بیش از یک دهه است داستان او پایان یافته، کاملا در تضاد با این هدف است و حقیقتا شخصا هیچ دلیل موجهی برای این کار نمی‌بینم. بنابراین فکر می‌کنم این کاراکتر یک شخصیت کاملا تازه بوده که اتصالی عمیق با جریانات بازی دارد و شاید حتی اتصالاتی با Umbrella ،Ozwell Spencer یا حتی آلبرت وسکر داشته باشد اما بسیار بعید است که شخصیتی آشنا باشد.

و اما در نهایت پس از این سکانس با بزرگ‌ترین رونمایی تریلر مواجه می‌شویم و آن هم بازگشت به Raccoon City پس از حدود ۲۷ سال از زمان بمب باران شدنش در قسمت ۲ و ۳ است. در این صحنه‌ها، نمای کلی شهر، اداره پلیس RPD و حتی مجسمه‌ی آشنای حاضر در لابی را می‌بینیم، پس از آن نیز صحنه‌ای از خفه شدن یک مرد توسط همان فرد مرموز کلاه‌دار که در سکانس‌های فلش‌بک تریلر نیز مشاهده کردیم. اما اینکه آیا این سکانس‌ها از زاویه دید Grace است یا Alyssa کاملا مشخص نیست. همچنین لازم به ذکر است که برخلاف باور بسیاری، راکون سیتی توسط بمب اتم بمباران نشد بلکه توسط یک بمب آزمایشی “Thermobaric” نابود شده و از همین رو محیط آن رادیواکتیوی نیست.

همچنین در دقیقه ۳:۰۶ ثانیه می‌توانید لحظه‌ای از گیم‌پلی بازی را مشاهده کنید، در حالی که موجودی خوفناک از سقف پایین می‌آید که شاید حتی نقش تعقیب کننده یا به اصطلاح Pursuer این بازی را داشته باشد! در نهایت نیز تریلر با یک سکانس نزدیک از همین موجود و نقش بستن نام Requiem روی صفحه پایان می‌یابد. حال که به جزئیات تریلر پرداختیم در ادامه به تشریح موردی برخی از موارد مهم می‌پردازیم.

Alyssa و Grace، اتصالات به RC و حضور لیان

تمام اطلاعاتی که تریلر Resident Evil: Requiem به ما داد؛ بازگشت شخصیت‌های قدیمی و تمرکز بر وحشت؟ - گیمفا

از لیان چه خبر؟

بسیاری از مخاطبین نگران هستند که شخصیت لیان در RE9 حضور نداشته باشد. تقریبا همه‌ی ما انتظار بازگشت لیان در این نسخه را می‌کشیدیم اما همانطور که مشاهده کردیم، هیچ ردی از او در تریلر یافت نمی‌شد، اما آیا با همان دقت که مشاهده کردید گوش هم کردید؟ قبل از اینکه به تشریح فرضیه‌ام بپردازم، باید بگویم طبق شایعات، ظاهرا لیان به طور قطعی در بازی به عنوان «شخصیت اصلی» حضور دارد، اما ممکن است بگویید این حرف‌ها همه شایعه است، از کجا معلوم حقیقت داشته باشد؟

داسک گالم، منبع داخلی مشهور کپکام و کونامی، مجددا اثبات کرد که منبع قابل اعتمادی است، زیرا همانطور که پیش‌بینی کرده بود، این بازی در SGF معرفی شد اما فارغ از آن اگر به طور دائمی و مخصوصا در چند سال اخیر این لیکر را دنبال کرده باشید یا خیر، می‌دانید که تا همین دو ماه پیش او به شدت رویکردی محافظه‌کارانه داشته و اصلا با اطمینان درباره جزئیات RE9 نظر نداده و بیشتر بر کلیات مانور می‌داد. اما حدودا از دو یا سه هفته‌ی پیش افشای جزئیات بیشتر را شروع کرد و بیش از پیش بر حضور لیان در بازی تاکید داشت و حتی پس از انتشار تریلر نیز مجددا بر حضور او تاکید دارد. شخصا با شناختی که از این منبع و نحوه عملکردش در چند سال گذشته پیدا کردم، به این نتیجه رسیدم او تنها زمانی چنین بر یک مورد تاکید می‌کند که به طور قطع از درست بودن آن اطمینان حاصل کرده باشد.

حال بیایید کمی منطقی به این مسئله نگاه کنیم؛ لیان کاراکتری به شمار می‌آید که بیش از یک دهه است در یک بازی جدید حضور نداشته، بنابراین بازگشت او اتفاق بسیار مهم و بزرگی تلقی می‌شود. اگر از دیدگاه کپکام به این مسئله نگاه کنیم، احتمالا متوجه می‌شویم که به احتمال بالا نمایش ندادن لیان در این تریلر یک انتخاب آگاهانه در قبال کمپین بازاریابی این اثر است که تا هشت ماه ادامه خواهد یافت. مسلما شما هرگز بزرگ‌ترین سورپرایز خودتان را در اولین لحظه رونمایی نمی‌کنید.

تمام اطلاعاتی که تریلر Resident Evil: Requiem به ما داد؛ بازگشت شخصیت‌های قدیمی و تمرکز بر وحشت؟ - گیمفا

از طرفی، این تریلر مشخصا بسیار متمرکز بر برخی مسائل خاص بوده و به نظر نمی‌رسد ما حتی بخش عمده‌ای از ابعاد پایه بازی را در این تریلر مشاهده کرده باشیم. بنابراین، به احتمال خیلی بالا در ماه‌های آینده و شاید حتی در Gamescom پیش رو، شاهد رونمایی از لیان به عنوان شخصیت اصلی باشیم. اما در نهایت برسیم به موردی که در هنگام تماشای مجدد تریلر نظرم را جلب کرد؛ در دقیقه‌ی ۲:۵۰ دیالوگ بسیار جالبی پخش می‌شود:

Have You Seen The Same Sh*t I’ve Seen?

این جمله، هر چند کوتاه، می‌تواند مفهوم و مضمون خاصی داشته باشد که مستقیما ما را از حضور یک کاراکتر مشخص مطمئن کند اما پیش از آن باید یک مورد بسیار جالب را بیان کنم که شاید اصلا متوجه آن نشده باشید، حتی خودم هم در این باره شک داشتم اما در نهایت با گوش دادن چندباره و کمی تحقیق شکم به یقین تبدیل شد. شاید صدای این صداپیشه برایتان آشنا باشد و دلیل آن هم این است که صداپیشه‌ای که این جمله را می‌گوید آقای Jeff Schine صداپیشه‌ی Chris در RE8 و Carlos در ریمیک RE3 است!

تمام اطلاعاتی که تریلر Resident Evil: Requiem به ما داد؛ بازگشت شخصیت‌های قدیمی و تمرکز بر وحشت؟ - گیمفا

حال با این اوصاف، آیا یکی از این دو کاراکتر در این نسخه حضور دارند؟! اگر از من بپرسید می‌گویم خیر، اما چرا؟ در ابتدا درباره Chris صحبت کنیم؛ در حالی که به شدت دوست داشتم کریس ردفیلد در این نسخه بازگردد، اما با توجه به مضمون و تاکید بسیار بر ابعاد مختلف اتفاقات RC، شخصا بسیار بعید می‌دانم این شخصیت در این بازی بازگردد، مخصوصا از آن جایی که می‌دانیم در پایان RE8 او در ابتدای درگیری با BSAA بود و بازگرداندن او، به اصطلاح “Suspense” حول آن خط داستانی را از بین می‌برد. از طرف دیگر، کریس در اتفاقات راکون سیتی حضور نداشته و از همین رو معنای احتمالی پشت این دیالوگ که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، آنچنان بر این کاراکتر منطبق نیست.

اما در طرف دیگر، Carlos شاید پتانسیل بیشتری برای حضور در این نسخه داشته باشد، چرا که نه تنها به طور کامل در سانحه‌ی RC حضور داشت، بلکه از لحاظ روایی نیز ارتباط او با Umbrella، تجربیاتش در راکون سیتی و اتصالاتی که با آن دارد، شاید دلایل موجه‌ای برای بازگشتش در این نسخه باشند، اما همچنان با توجه به دیالوگ مورد بحث، باز هم احساس می‌کنم این دیالوگ بهتر از هر کس دیگری بر کاراکتر لیان منطبق است. لیان شخصیتی به شمار می‌آید که شاید بتوان گفت در میان تمامی افرادی که از راکون سیتی جان سالم به در بردند، بیشترین بار را بر دوش می‌کشید و این مسئله به وضوح هم در RE4 اورجینال و مخصوصا در ریمیک RE4 به تصویر کشیده می‌شود. اتفاقات راکون سیتی به کابوسی برای لیان تبدیل شد که هرگز رهایش نکرد.

حتی در انیمیشن Vendetta که آخرین حضور لیان در تایم لاین کنون بود، ما مشاهده می‌کنیم که چطور فشار این واقعه و انباشته شدن اتفاقات عناوین بعدی روی دوش او سنگینی کرده و او را به نقطه‌ای از افسردگی و پوچی رسانده است. نام و شعار این بازی نیز به ترتیب “Requiem” به معنای مرثیه یا فاتحه و شعار آن “Requiem for the dead. Nightmare for the living” است که می‌توانیم به «فاتحه برای مردگان، کابوس برای زندگان» ترجمه کنیم که هم به شکلی عالی بر کاراکتر Grace و کلیت سانحه‌ی راکون سیتی منطبق بوده و هم به طور کامل به شخصیت لیان اشاره می‌کند، شخصیتی که همیشه بار روحی اتفاقات راکون سیتی را به دوش کشیده است.

carlos | گیوتین نامه

با توجه به تمامی این توصیفات، فکر می‌کنم حالا دیالوگ مذکور معنای بهتری پیدا کرده باشد و در حالی که هر دو کاراکتر دیگر نیز در معنای کلی می‌توانند این جمله را بیان کنند، اما در مفهوم متمرکز این بازی، شخصا فکر می‌کنم ممکن است شخصیت پشت این دیالوگ لیان باشد.

کپکام در سال‌های اخیر از صداپیشگان برخی کاراکترها برای صداپیشگی برخی دیگر از کاراکترهای فرنچایز استفاده کرده است، حتی صدای خانم Nicole Tompkins، صداگذار جیل در RE3R و Daniela Dimitrescu و Elena Lupu در RE8، نیز دقیقه ۲:۴۸ تریلر شنیده می‌شود، هر چند مشخص نیست آیا این کاراکتر جیل است یا خیر اما شخصا فکر می‌کنم این صداپیشه احتمالا نقش Alyssa را بر عهده داشته باشد، اما در نهایت باید منتظر ماند و دید.

به طور کلی، اشتراک بین صداپیشگان چیزی نیست که کپ‌کام با آن غریبه باشد؛ همانطور که مشاهده می‌کنید، گاهی صداپیشه‌ای در یک بازی نقش دو کاراکتر را ایفا می‌کند و کاملا محتمل است که آقای Jeff Schine نقش لیان را در این نسخه بر عهده داشته باشد. البته شاید تنها تناقضی که در منطقم وجود دارد، این باشد که اگر روزی قرار باشد Chris و Leon یک سکانس مشترک داشته باشند، چطور یک صداپیشه نقش هر دوی آن‌ها را ایفا می‌کند. در هر صورت این تنها یک احتمال است، چرا که واقعا حتی حضور Carlos در این بازی نیز آنچنان دور از ذهن نیست.

نقش Grace و Alyssa در بازی و رویکرد این نسخه نسبت به بُعد وحشت

تمام اطلاعاتی که تریلر Resident Evil: Requiem به ما داد؛ بازگشت شخصیت‌های قدیمی و تمرکز بر وحشت؟ - گیمفا

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، Grace دختر Alyssa Ashcroft، یکی از کاراکترهای قابل بازی RE: Outbreak، است بنابراین اگر تا به حال فکر می‌کردید که Grace دختر Ethan، یعنی Rose، است باید بدانید که تریلر به طور کاملا واضح مشخص می‌کند که این طور نیست و به طور کلی هم آثار RE همیشه در سال عرضه‌ی خود در جریان هستند. بنابراین اگر فرض بگیریم که RE9 در سال ۲۰۲۶ جریان داشته باشد، Rose در این نقطه پنج سال بیشتر ندارد.

اما از این مسئله که بگذریم، به خود کاراکتر Alyssa می‌رسیم. از آنجایی که به نظر می‌رسد بسیاری با نسخه‌های Outbreak و این کاراکتر ناآشنا هستند، بد نیست کمی به معرفی او بپردازم. این کاراکتر یکی از معدود بازمانده‌های سانحه‌ی راکون سیتی به شمار می‌آید که در سال ۱۹۹۳ برای تحقیق درباره Umbrella و احتمال دست داشتن در آزمایش داروها روی بیماران یک بیمارستان به راکون سیتی آمد. در سال ۱۹۹۶ او به عنوان یک خبرنگار برای روزنامه News Comet مشغول کار بود و دو سال بعد نیز به Daily Raccoon پیوست.

به طور کلی، هدف اصلی Alyssa پرده‌برداری از اعمال Umbrella بود و حتی پس از اتفاقات راکون سیتی، مقاله‌ای با مضمون “What is a B.O.W.: Blowing the Lid Off this Horrifying Secret Project.” در راستای نابودی شعبه‌ی آمریکایی Umbrella نوشت اما در نهایت این مقاله توسط دولت آمریکا به منظور پوشاندن واقعیت تکذیب شد.

تمام اطلاعاتی که تریلر Resident Evil: Requiem به ما داد؛ بازگشت شخصیت‌های قدیمی و تمرکز بر وحشت؟ - گیمفا

یکی از مقالات این کاراکتر نیز در RE7 یافت می‌شود که حول محور گم شدن افرادی بود که قربانی خانواده Baker شده بودند. این مقاله نشان می‌دهد آلیسا همچنان تا سال ۲۰۱۶ در حال فعالیت بوده و با توجه به اطلاعات تریلر RE9، احتمالا در سال ۲۰۱۸ به قتل رسیده است.

یک مورد بسیار مهم دیگر درباره این کاراکتر، آن است که طی جریانات عنوان RE: Outbreak همچون Jill به ویروس T مبتلا شده و در پروسه‌ی جهش بود اما در نهایت موفق به یافتن پادزهر و درمان خود شد، اما احتمال دارد همچنان رشته‌ی ε همچون Jill در بدن او نیز باقی مانده و در نهایت به دخترش یعنی Grace منتقل شده باشد و در اینجا من نظر شما را به دیالوگ بخش ابتدایی مقاله جلب می‌کنم! البته این موارد همگی احتمالات شخصی من بوده و معلوم نیست اصلا واقعیت داشته باشد، اما در هر صورت ساخت فرضیه همیشه یکی از جذابیت‌های انتظار است.

اگر به صحنه‌های مربوط به Alyssa در تریلر توجه کنید، ممکن است حس‌ و حال فیلم ضبط شده توسط Clancy در RE7 به شما دست دهد، چرا که به وضوح مشخص است Alyssa یک همراه با خود دارد که از زاویه اول شخص در حال دنبال کردن او بوده و احتمالا یک فیلم‌بردار است. اگر این مسئله درست باشد، ممکن است ما بتوانیم سکانس‌های مربوط به Alyssa را در قالبی مشابه به Clancy در این نسخه تجربه کنیم! در هر صورت یک مورد قطعی بوده و آن هم عمق اتصال داستان این بازی با Grace و Alyssa است. بنابراین شخصا انتظار دارم بخش‌های متعددی به Alyssa و چگونگی مرگش اختصاص داده شود که احتمالا به خودی خود درهای جدیدی را برای Grace باز خواهد کرد.

تمام اطلاعاتی که تریلر Resident Evil: Requiem به ما داد؛ بازگشت شخصیت‌های قدیمی و تمرکز بر وحشت؟ - گیمفا

به وضوح مشخص است کپکام با این عنوان رویکردی مبتنی بر ترس را پیش گرفته و در این تریلر حتی یک صحنه‌ی اکشن محور نیز مشاهده نمی‌شود که بسیار دلگرم کننده است. البته این مسئله لزوما به معنای حذف اکشن نیست، چرا که اصلا این رویکرد درست هم نیست. اکشن معقول می‌تواند مکمل بسیار خوبی برای ترس بازی باشد. اما اگر صرفا بخواهیم به این تریلر بسنده کنیم، تقریبا می‌توانیم مطمئن باشیم حداقل Grace از زاویه دید اول شخص برخوردار بوده و احتمالا بخش قابل توجه‌ای از ترس بازی را به دوش می‌کشد. به شخصه فکر می‌کنم احتمال وجود آپشن انتخاب بین حالت اول شخص و سوم شخص همچون RE8 وجود داشته باشد.

شاید هم شاهد یک رویکرد دوگانه جالب باشیم، به طوری که Grace زاویه دوربین اول شخص و Leon زاویه‌ی سوم شخص داشته باشد. ظاهرا این نسخه برخی المان‌های وحشت روانشناختی نیز در خود دارد که می‌تواند راه بسیار خوبی برای قرار دادن کاراکتری در کالیبر لیان درون یک سناریوی ترس محور باشد. در گذشته طی مقالات دیگری نیز اشاره کرده بودم که قرار دادن کاراکترهای قدیمی مجموعه در سناریوهای وحشت روانشناختی یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد ناتوانی‌های منطقی در راستای ایجاد ترس است. احتمال دارد Grace و لیان هر دو به نوعی در این نسخه مبتلا به این ویروس ناشناخته شده باشند که در نهایت موجب توهم زدن یا موارد اینچنینی شود.

همچنین طبق توضیحات کپکام در ارتباط با این بازی، به نظر می‌رسد ترس بُعد اصلی و غالب این عنوان باشد، در حالی که اکشن سینماتیک نیز همچنان در آن حاضر است و حتی در وبسایت رسمی بازی نیز به طور مشخص ژانر آن وحشت بقا تلقی شده. بنابراین وقتی آن را با مشاهدات خود از فضاسازی، رویکرد هنری و لحن کلی تریلر ترکیب کنیم، می‌توانیم مطمئن باشیم با اثری روبه‌رو هستیم که قطعا ترس بخش عمده‌ای از آن است.


تریلر RE9 سوالات بسیاری را به‌وجود آورده که پاسخ برخی در دل آن پنهان و پاسخ بسیاری دیگر نامعلوم است از همین رو در مقاله امروز ما ترکیبی از واقعیت‌ها و تئوری‌ها را بررسی کردیم. حالا باید منتظر ماند و دید که در Gamescom پیش رو و دموی قابل بازی این اثر چه محتوای تازه‌ای معرفی می‌شود، اما در هر صورت می‌توان گفت هشت ماه پر هیجان پیش روی ما است!

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است