در حالی که دو نسخه اصلی اخیر سری رزیدنت اویل یعنی Village و RE4 Remake تمرکز زیادی بر سیستم خرید، جمعآوری پول و ارتقای سلاح از طریق شخصیتهای «فروشنده» (مانند The Merchant و The Duke) داشتند، تهیهکننده نهمین نسخه اصلی این سری تایید کرد که این مکانیزم در Resident Evil Requiem به طور کامل کنار گذاشته است.

ماساتو کومازاوا، تهیه کننده بازی Resident Evil Requiem در بخشی از مصاحبه خود با وبسایت Well Played، در پاسخ به این سوال که آیا شخصیتی مشابه The Duke در بازی حضور خواهد داشت، به صراحت گفت:
در این بازی، هیچ شخصیت فروشندهای وجود نخواهد داشت.
این تصمیم ممکن است باعث دو دستگی طرفداران شود. چرا که این تغییر در طراحی گیمپلی، احتمالاً سیگنال دیگری مبنی بر بازگشت بازی به ریشههای سنتی «بقا و وحشت» خواهد بود؛ جایی که بازیکنان باید برای به دست آوردن مهمات و تجهیزات، صرفاً به جستجو در محیط و مدیریت منابع محدود متکی باشند، نه خرید و ارتقای آنها از فروشگاه.

کومازاوا در ادامه، درباره یکی از محبوبترین ویژگیهای سری، یعنی «موسیقی اتاقهای ذخیره» (Save Room) صحبت کرد. او تایید کرد که اتاقهای امن با موسیقی اختصاصی بازخواهند گشت، هرچند که اطلاعاتی خاصی برای به اشتراک گذاشتن از آنها ندارد:
مانند گذشته، ما موسیقی اتاق امن را خواهیم داشت. اطمینان حاصل کردیم که این آهنگ صدایی «نو» داشته باشد و باعث شود بازیکنان احساس «تجدید قوا» کنند.
Resident Evil Requiem در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۶ (۸ اسفند ۱۴۰۴) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس، ویندوز و نینتندو سوییچ ۲ عرضه خواهد شد.
دیدگاهتان را بنویسید