تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: دوشنبه , ۲۸ مهر , ۱۴۰۴
X
تهیه‌کننده Silent Hill: فقط با ریمیک نمی‌توان مجموعه‌ای را احیا کرد

تهیه‌کننده Silent Hill: فقط با ریمیک نمی‌توان مجموعه‌ای را احیا کرد

شرکت کونامی در اکتبر ۲۰۲۲ (مهر ۱۴۰۱) پس از سال‌ها سکوت خبری، چند پروژه جدید از مجموعه Silent Hill را به‌طور هم‌زمان معرفی کرد. این پروژه‌ها شامل سه بازی بودند: Silent Hill 2، ریمیک کامل نسخه اصلی سال ۲۰۰۱، Silent Hill f، یک نسخه کاملاً جدید با حال‌وهوای ژاپن دهه ۱۹۶۰؛ و Silent Hill: Townfall، اسپین‌آفی رمزآلود از استودیو Screen Burn (با نام سابق No Code). حالا که دو عنوان از این سه بازی منتشر شده‌اند، تهیه‌کننده مجموعه، موتوی اوکاموتو (Motoi Okamoto)، درباره استراتژی پشت این تصمیم و دلیل معرفی هم‌زمان آن‌ها صحبت کرده است.

تبلیغات

موتوی اوکاموتو در اینباره می‌گوید:

ما سه سال پیش، یعنی در سال ۲۰۲۲، سه عنوان معرفی کردیم: Silent Hill 2، Silent Hill f و Silent Hill: Townfall. نمی‌خواستیم فقط یک ریمیک معرفی کنیم تا ببینیم واکنش‌ها چطور است. هدف‌مان این بود که مخاطبان متوجه شوند چقدر برای احیای این مجموعه جدی هستیم.

او تأکید می‌کند که ساخت هم‌زمان یک ریمیک و یک بازی جدید، ریسک‌های خاص خودش را دارد، اما مهم‌ترین هدف این بود که تعهد کونامی به آینده مجموعه را نشان دهند. اوکاموتو معتقد است که آینده یک مجموعه فقط زمانی قابل تصور است که یک بازی جدید معرفی شود.

به‌گفته این تهیه‌کننده، مخاطبان زمانی با یک مجموعه ارتباط برقرار می‌کنند که احساس کنند آن مجموعه آینده دارد. اگر شرکت فقط منتظر واکنش‌ها بماند، مخاطبان هم همین کار را می‌کنند. پس شرکت باید جدیت خودش را نشان دهد تا مخاطبان واقعاً هیجان‌زده شوند.

تهیه‌کننده Silent Hill: فقط با ریمیک نمی‌توان مجموعه‌ای را احیا کرد - گیمفا

در حالی که برخی ناشران مجموعه‌های قدیمی ترجیح می‌دهند فقط یک ریمیک منتشر کنند تا میزان استقبال را بسنجند، اوکاموتو می‌گوید تصمیم کونامی برای معرفی سه پروژه هم‌زمان، راهی بود تا به مخاطبان نشان دهند که قصد دارند مجموعه Silent Hill را به‌طور جدی احیا کرده و مسیرهای جدیدی را امتحان کنند.

ساخت بازی‌های جدید در کنار ریمیک Silent Hill 2 ریسک بالایی دارد، به همین دلیل کونامی روی استودیوهای کوچک‌تری مثل Bloober Team، NeoBards Entertainment و No Code سرمایه‌گذاری کرد، استودیوهایی که تا آن زمان تجربه ساخت کامل یک مجموعه بزرگ و محبوب را نداشتند.

اوکاموتو همچنین به یکی از پست‌های قدیمی‌اش در شبکه اجتماعی X اشاره می‌کند و می‌گوید:

ریمیک‌ها معمولاً فقط نیمی از طرفداران قدیمی را برمی‌گردانند. اگر طراحی بازی فقط برای مخاطبان قدیمی باشد، مجموعه کوچک‌تر می‌شود. باید ریمیک را طوری طراحی کرد که نیمی از مخاطبان جدید و نیمی از طرفداران قدیمی را جذب کند، وگرنه جامعه مخاطبان رشد نمی‌کند.

او با اشاره به تجربه‌های قبلی مثل ریمیک‌های مجموعه The Last of Us از استودیو Naughty Dog، تأکید می‌کند که ریمیک‌ها اگر فقط برای نوستالژی باشند، در بلندمدت بازدهی کمتری خواهند داشت. با توجه به استقبال مثبت از Silent Hill 2 و Silent Hill f، به‌نظر می‌رسد کونامی در بازگرداندن این مجموعه به جایگاه اصلی‌اش موفق بوده است. این بازی‌ها عناصر ترس روان‌شناختی مجموعه را حفظ کرده‌ و در عین حال با روایت‌های عمیق‌تر، کنترل‌های مدرن و مبارزات جذاب‌تر، تجربه‌ای تازه ارائه داده‌اند.

Silent Hill: Townfall که عنوان بعدی مجموعه است، انتظارات بالایی را بردوش دارد، اما با توجه به عملکرد اخیر کونامی در انتخاب تیم‌های توسعه‌دهنده و حضور اوکاموتو در پروژه، به‌نظر می‌رسد این بازی نیز در مسیر درستی قرار دارد.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است