در حالی که شرکت کونامی ریمیک بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater را تبلیغ میکند، نوریاکی اوکامورا و یوجی کورکادو، تهیهکنندگان بازی، میگویند توسعه این عنوان زمینهساز ساخت عناوین جدیدی از این مجموعه خواهد بود.
۱۰ سال از انتشار آخرین نسخه اصلی بازی Metal Gear Solid میگذرد، اما از برخی جهات این فاصله حتی طولانیتر به نظر میرسد. اگر از اسپینآف چندنفرهای که با نام Metal Gear Survive (محصول ۲۰۱۸) پس از جدایی خالق مجموعه، هیدئو کوجیما، توسط کونامی منتشر شد، چشمپوشی کنیم، در واقع Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (محصول ۲۰۱۵) آخرین عنوان مهم این فرانچایز محسوب میشود. فرانچایزی که از سال ۱۹۸۷ با منتشر شدن روی کامپیوتر MSX2 آغاز شد.
کوجیما پس از کارگردانی ۹ نسخه اصلی از این مجموعه شرکت کونامی را ترک کرد و استودیوی شخصی خودش، Kojima Productions، را تاسیس نمود و سری Death Stranding را ساخت. در تاریخ ۶ شهریور، شرکت کونامی با انتشار Metal Gear Solid Delta: Snake Eater این مجموعه محبوب مخفیکاری/اکشن ماجراجویی را دوباره زنده خواهد کرد. این بازی ریمیک یکی از بهترین نسخههای سری، Metal Gear Solid 3 (محصول ۲۰۰۴)، است. به واسطه گرافیکی بهروز شده و با بهرهگیری از کنترلهای مدرن، بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater میخواهد هم بازیکنان قدیمی و هم افرادی که تازه با این مجموعه آشنا شدند را راضی نگه دارد. اما طبق گفته سازندگان، هدف بازی چیزی فراتر از یک ریمیک ساده است.
نوریاکی اوکامورا و یوجی کورکادو اخیراً در رویدادی اشاره کردند بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater صرفاً احیای یک اثر کلاسیک نیست، آنها قصد دارند به واسطه این بازی انتظارات بازیکنان نسل جدید را درک کنند. کورکادو گفته است:
خیلی مفید بود که بفهمیم گیمرهای مدرن چگونه بازی میکنند، چه چیزی برایشان ناامیدکننده است و چه چیزی باعث میشود لذت ببرند. ما بازخوردهای زیادی از اعضای جوان تیم گرفتیم. میدانستیم باید داستان و گیمپلی اصلی را حفظ کنیم، اما جوانترها کمک کردند بازی همچنان سرگرم کننده و هیجانانگیز باشد.
اوکامورا نیز در ادامه توضیح داد:
دلیل ما برای بازسازی این نسخه بسیار ساده است. ما در حال پیر شدن هستیم و فقط چند سال دیگر فرصت داریم بازی بسازیم. به همین دلیل وقتی دیدیم نسل جدیدی از بازیکنان اصلاً Metal Gear را نمیشناسند، تصمیم گرفتیم کاری انجام دهیم تا میراث مجموعه حفظ شود.
البته مسئله اصلی این است که آیا بعد از Metal Gear Solid Delta: Snake Eater عنوان جدیدی از این مجموعه ساخته خواهد شد یا نه. تیم توسعهدهنده این عنوان را فرصتی میبیند برای روشن نگه داشتن مشعل مجموعه و سپردنش به نسل جدیدی از توسعهدهندگان که در شرکت کونامی حضور دارند. اوکامورا اظهار کرد:
یکی از دلایلی که توسعهدهندگان جوان را وارد پروژه کردیم این بود که یاد بگیرند چگونه یک نسخه از مجموعه Metal Gear را بسازند و تجربه کسب کنند. ما هنوز هستیم، اما هدف این است که تیمی تربیت کنیم که بتواند میراثمان را ادامه دهد و در آینده بازیهای هیجانانگیزتری بسازد.
هرچند این موضوع تأیید رسمی ساخت نسخهای کاملاً جدید نیست، اما برای نخستین بار نشانههایی وجود دارد که شرکت کونامی احتمالاً از Metal Gear Solid Delta به عنوان نقطه شروعی برای ساخت ادامه مجموعه استفاده خواهد کرد. البته بازخورد بازیکنان و میزان موفقیت این نسخه قطعاً رو ساخت ادامه مجموعه Metal Gear تاثیر خواهد داشت.
بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater در تاریخ ۶ شهریور برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC عرضه خواهد شد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید