شکست بازی Concord در سال ۲۰۲۴ نهتنها یکی از بزرگترین ناکامیهای پلی استیشن لقب گرفت، بلکه نگاه صنعت بازیسازی را به پروژههای لایو سرویس بهطور جدی تغییر داد.
یک سال پس از انتشار فاجعهبار بازی Concord، این عنوان همچنان بهعنوان بزرگترین شکست پلی استیشن در دوران مدرن شناخته میشود. این بازی بلندپروازانه در سبک لایو سرویس تنها چند روز پس از عرضهی کامل تعطیل و باعث شد شرکت سونی در سیاستهای خود نسبت به پروژههای مشابه بازنگری کند.
در طول سال گذشته، واکنشها به Concord و تأثیر آن بر جامعهی بازیکنان بسیار گسترده بوده است. حتی برخی طرفداران نسبت به بازی آیندهی Marathon نیز ابراز تردید کردهاند. در همین رابطه، یکی از توسعهدهندگان سابق Concord در پادکست Life Well Wasted به بازتاب اتفاقات سال ۲۰۲۴ پرداخت و اظهار داشت که برخی بازیکنان بهنظر میرسد از شکست بازیها لذت میبرند.
به گفتهی اعضای استودیو Firewalk، بازیکنان پیش از عرضهی رسمی Concord ذهنیت منفی نسبت به آن پیدا کرده بودند. یکی از توسعهدهندگان این شکست را تا حد زیادی ناشی از ضعف در بازاریابی دانست و تأکید کرد که تیم نتوانسته بود مخاطبان را متقاعد کند. همچنین این توسعهدهنده اشاره کرد که بخشی از جامعهی آنلاین بازیسازی، از دیدن سقوط پروژههای بزرگ لذت میبرند. این توسعه دهنده همچنین گفت:
عجیب است که گروهی از مخاطبان همیشه مشتاقاند از شکست چیزی خوشحال شوند.
اعضای سابق Firewalk معتقدند که بسیاری از بازیکنان تأثیر چنین اتفاقاتی را بر توسعهدهندگان درک نمیکنند و به راحتی تحت تأثیر موجهای انتقادی قرار میگیرند. با وجود همهی این مسائل، اعضای تیم Firewalk با نگاهی مثبت به تجربهی ساخت Concord نگاه میکنند. در این پادکست، آنها از این بازی بهعنوان «زیباترین ماشینی که تا به حال با آن تصادف کردهاند» یاد کردند.
در ادامه، شرکت پلی استیشن اعلام کرده که در حال بررسی دقیق پروژههای لایو سرویس خود است و قصد دارد در آینده کیفیت را بر کمیت اولویت دهد تا از تکرار چنین شکستهایی جلوگیری شود.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید