تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: شنبه , ۲۰ بهمن , ۱۴۰۳
X
توسعه‌دهنده: بسیاری از بازیکنان متوجه مفهوم اصلی پایان بازی Neva نشدند

توسعه‌دهنده: بسیاری از بازیکنان متوجه مفهوم اصلی پایان بازی Neva نشدند

راجر مندوزا (Roger Mendoza)، یکی از بنیان‌گذاران استودیوی Nomada، در مصاحبه‌ای به تشریح تجربیات خود در توسعه دومین عنوان این استودیو و نحوه ارتباط گرفتن بازیکنان با پایان Neva پرداخت.

تبلیغات

در مصاحبه‌ای که این توسعه‌دهنده خلاق با وب‌سایت Game Reactor در حاشیه رویداد The Game Awards 2024 داشت، وی ضمن ابراز خوشحالی از موفقیت بازی Neva و نامزدی در سه حیطه مختلف، به توضیح مفهوم واقعی پایان این عنوان، یعنی مبحث خانواده و رابطه والد و فرزند پرداخت:

بسیاری از افراد، آن مفهومی که ما از این پایان در نظر داشتیم را به خوبی درک نکرده‌اند و البته این مشکلی ندارد. شاید بازیکنان فکر کنند که پایان Neva، راجع به چرخه‌ها و زنجیره زندگی و بود و این آن ایده‌ای نیست که ما برای این پایان در سر داشتیم، اما به نوعی این مبحث چرخه زندگی ممکن است هم راستا با موضوع مادر و فرزندی قرار بگیرد، شاید به همین دلیل است که بسیاری معنی این پایان را اشتباه متوجه شده‌اند.

او در ادامه توضیح داد که تجربه او به عنوان یک پدر، چه تأثیری در روند ساخت این عنوان داشت:

زمانی که من ساخت این بازی را شروع کردم، پدر نبودم و حال که آن را به اتمام رسانده‌ام، چند فرزند دارم. درست است که فرزندان من کوچک‌اند، اما بخشی از بازی که من بیشتر با آن همزاد پنداری می‌کنم، این است که گرگ هر کاری که دلش بخواهد را می‌کند و به شما گوش نمی‌کند. شما نیز به باید به دنبال او بدوید و بگویید «نه، این کار را نکن»… و به نظرم بچه‌ها این شکلی هستند.

چنین چیزی برای من بسیار جالب است، زیرا احساس می‌کنم به طور خاصی با این بازی ارتباط برقرار می‌کنم، برای مثال در بازی شما از گرگ مراقبت می‌کنید و در نهایت گرگ از شما مراقبت می‌کند. این همان چیزی است که من امیدوارم در رابطه با بچه‌هایم برای من نیز رخ دهد.

 مندوزا پیرامون تغییرات Neva نسبت به پروژه قبلی یعنی Gris گفت:

 این بازی، به نظر من پیچیده‌تر از Gris است. پدر من در گذشته توانسته بود Gris را به پایان برساند، اما حال نتوانست Neva را تمام کند و همواره به من از سختی آن شکایت می‌کرد. ما یک تغییر را در ذهن داشتیم، داشتن مبارزاتی روان و ساده تا بازیکنان عنوان قبلی را از دست ندهیم و این تغییر مورد استقبال عموم نیز قرار گرفت.

توسعه‌دهنده: بسیاری از بازیکنان متوجه مفهوم اصلی پایان بازی Neva نشدند - گیمفا

 در نهایت، مندوزا بخش‌های مورد علاقه خود در این عنوان را ذکر کرد:

در رابطه با گیم‌پلی، من بخش زمستان را خیلی دوست داشتم. همچنین قسمتی از بازی که گذشتن از روی سطوح نامرئی را شامل می‌شد، بازخوردهای خوبی از بازیکنان دریافت کرد، زیرا آنها را مجبور می‌کرد از هوش خود برای پیشروی استفاده کنند. از لحاظ هنری نیز، بخش پاییز را خیلی دوست داشتم؛ آن رنگ‌های نارنجی و زرد، مرا مجذوب خود کرده بودند.

عنوان Neva هم اکنون برای کنسول‌های پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس، رایانه‌های شخصی، نینتندو سوییچ و پلی استیشن ۴ در دسترس است. شما همچنین می‌توانید نقد و بررسی این بازی تحسین شده را از اینجا مطالعه نمایید.

منبع خبر

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است