شرکت بلیزارد تأکید دارد هوش مصنوعی تهدیدی برای خلاقیت نیست و میتواند به توسعهدهندگان کمک کند. این استودیو اخیراً برای ساخت محتوای تبلیغاتی بازی World of Warcraft از هوش مصنوعی استفاده کرده بود.
صنعت بازیهای ویدیویی هر روز بیشتر از قبل روی استفاده از هوش مصنوعی و به کارگیری آن در تولید پروژههای بزرگ، تمرکز میکند. استودیوهای بزرگی مانند Take Two و الکترونیک آرتز در این زمینه پیشگام هستند و تیمهای بیشتری دارند که از فرصتهای به وجود آمده توسط هوش مصنوعی استفاده میکنند. در این میان، به نظر میرسد شرکت بلیزارد هم علاقه زیادی به بهرهگیری از هوش مصنوعی دارد. این شرکت حتی اخیراً برای ساخت محتوای تبلیغاتی بازی World of Warcraft از هوش مصنوعی استفاده کرده بود.
در ماههای اخیر استفاده از هوش مصنوعی به یک تهدید بزرگ برای توسعهدهندگان بازیهای ویدیویی تبدیل شده است. حتی بسیاری از توسعهدهندگان در ماههای اخیر به دلیل اتکای ناشران بزرگ به این فناوری شغلشان را از دست دادند. با این وجود، گابریل گونزالس به عنوان یکی از اعضای تیم هنرهای بصری World of Warcraft، در مصاحبه اخیرش به مزایای استفاده از هوش مصنوعی اشاره کرده است. او گفت این ابزارها برای کارهای تکراری به کار گرفته میشوند و به صورت غیرمستقیم میتوانند به خلاقتر شدن توسعهدهندگان کمک میکنند. به گفته گونزالس، هوش مصنوعی باعث میشود تیم زمان بیشتری برای توسعه بخشهای خلاقانه بازی داشته باشد، چون کارهای روتین را انجام میدهد. او میگوید:
چطور میتوانیم از شر بخشهای خسته کننده کار خلاص شویم و برای کمک به افزایش خلاقیت زمان بیشتری در اختیار افراد قرار دهیم؟ ابزارهایی مثل هوش مصنوعی خیلی در این زمینه به ما کمک میکنند.
به عنوان مثال شرکت بلیزارد اخیراً برای تبلیغات World of Warcraft به این ابزارها تکیه کرده بود. کاربران در ردیت به تکرار غیرعادی برخی اصطلاحات در متنهای تبلیغاتی بازی World of Warcraft اشاره کردند. این موضوع نشان میدهد این متنها توسط هوش مصنوعی تولید شدند. در حال حاضر، بلیزارد از هوش مصنوعی برای انجام وظایفی مثل طراحی گیمپلی یا خلق شخصیتها استفاده نمیکند، زیرا این شرکت همچنان معتقد است انسانها عملکرد بهتری در این بخشها دارند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید