توسعهدهندگان برای طراحی دنیای زنده و خطرناک بازی ILL از عناوینی همچون Silent Hill و Half-Life 2 الهام گرفتهاند.
تیم توسعهدهنده حاضر در استودیوی Team Clout جزئیات جدیدی درباره نحوه طراحی هیولاها برای بازی ترسناک آیندهشان (ILL) منتشر کردند. در وبلاگ رسمی پلی استیشن، ماکسیم ورهین و اولگ ودوونکو درباره طراحی موجودات حاضر در تریلر اخیر بازی صحبت کردند. این دو هنرمند ضمن ارائه توضیحی درباره منبع الهاماتشان، خلاصهای از گیمپلی بازی نیز ارائه دادند. ودوونکو درباره الهامات پشت طراحی موجودات زشت و وحشتناک حاضر در بازی گفت:
استودیو از فیلمهای کلاسیک ترسناک بین دهههای ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۰ الهام گرفته است. فیلمهای آن دوران عمدتاً روی افکتهای عملی تمرکز داشتند و همین باعث میشد موجودات جلوهای ترسناکتر داشته باشند. در این فیلمها نواقص با نورپردازی هوشمند و کارگردانی قوی پنهان میشد.
ورهین در مورد منابع دیگر الهام تیم تیم توسعه گفت:
بازیهای کلاسیکی مثل Half-Life 2، Silent Hill و Resident Evil نیز الهام بخش بودند. این عناوین دنیا زنده و خطرناکی داشتند و علاوه بر بعد بصری وحشت، در آنها سیستمهای گیمپلی هم از این حس حمایت میکرد. ما مجذوب آن حس گیر افتادن در جایی واقعی و واکنشهای لحظه به لحظه با منابعی محدود شدیم. از ابتدا میخواستیم چیزی بسازیم که هم واقعگرایانه باشد و هم عمیقاً ناراحت کننده، تجربهای که فقط ترسناک نیست بلکه مدتها بعد از کنار گذاشتن دسته بازی، بازیکنان را مضطرب میکند.
ورهین همچنین در مورد بخش هنری استودیو گفت:
ما روند مشخص و سختگیرانهای برای ساخت و طراحی هیولاها نداریم. گاهی یک طرح مفهومی داریم که باید آن را به یک شخصیت قابل بازی تبدیل کنیم. برای این کار بعضی اوقات از ویدیوهای ترسناک موجود در سطح اینترنت الهام میگیریم. شاید مسخره به نظر برسد اما گاهی جواب میدهد. این الهام از تجربیات زندگی است. باید از دید گیمپلی هم به هیولاها نگاه کرد. باید مبارزه با آنها سرگرمکننده باشد. یک روند آزمایش و خطا داریم. بعضی طراحیها رد شدند چون در بازی جواب ندادند.
ورهین در ادامه در رابطه با طراحی انیمیشنهای استفاده شده در بازی گفت:
از تیم استودیو Mundfish، توسعهدهنده Atomic Heart و ناشر ILL، کمک بزرگی برای راهاندازی بخش انیمیشن دریافت کردیم. تجربه زیادی در زمینه انیمیشن داریم و خودمان یاد گرفتیم حرکتها در انیمیشن چگونه باید باشد تا ترسناک به نظر بیاید. مثلاً هیولایی داریم که اول معمولی حرکت میکرد، ولی سعی کردیم حرکتش را به حالتی منحصر به فرد و ترسناک تغییر دهیم.
ورهین همچنین فاش کرد با اینکه موجودات زیادی برای ترساندن بازیکنان در ILL وجود دارند، آنها ابزارهایی برای مبارزه خواهند داشت. او توضیح داد بازیکنان میتوانند از منابع موجود برای ساخت و بهروزرسانی اسلحهها کمک بگیرند. همچنین مدیریت موجودی نیز لازم است چون منابع محدود میباشد. اسلحههای موجود در بازی شامل شاتگان، اسلحه تهاجمی، تفنگهای دوربرد و تکتیراندازها خواهند بود. گزینههای فراوانی نیز برای مبارزه نزدیک در بازی گنجانده شده است.
بازی ILL در حال حاضر برای کامپیوترهای شخصی (PC) در دست توسعه است.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید