تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: جمعه , ۳۱ مرداد , ۱۴۰۴
X
توسعه بازی Replaced پر از چالش‌ها و موانع مختلف بوده است

توسعه بازی Replaced پر از چالش‌ها و موانع مختلف بوده است

اخیرا سازندگان بازی Replaced در مصاحبه‌ای با وب‌سایت IGN درباره جزییات دیزاین جاه‌طلبانه، فضای دیستوپیایی و چالش‌های دیگر توسعه پروژه خود صحبت کرده‌اند.

تبلیغات

طرفداران سال‌هاست که در انتظار عرضه Replaced به سر می‌برند. توسعه دهندگان این بازی در استودیو Sad Cat نیز در جریان رویداد گیمزکام ۲۰۲۵ با وب‌سایت IGN مصاحبه کرده‌اند و از دلایل طولانی شدن ساخت پروژه خود گفته‌اند. ایگور گریتس (Igor Grits)، تهیه‌کننده پروژه به مواردی چون سوگیری هنری، چشم‌انداز داستانی و البته دیگر دشواری‌های پیش روی تیم خود اشاره می‌کند. او می‌گوید که سازندگان از ابتدا به دنبال ساخت یک عنوان ۲.۵ بعدی بودند تا با منابع محدودشان بتوانند وارد رقابت با آثار بزرگ روز دنیا شوند. در واقع، تلاش تیم برای ترکیب آرت پیکسلی بازی با دوربین پویای آن باعث شد تا روند ساخت بازی بیش از حد پیچیده شود.

Igor Grits با لحنی طنزآمیز می‌گوید: «هشدار اسپویل: نه این‌طور نیست!»؛ وی ادامه می‌دهد که کارگردان بازی در نهایت مجبور بود ساعت‌های زیادی را صرف قاب‌بندی، نورپردازی و ترکیب عناصر بصری مناظر کند تا یک تجربه سینمایی به مخاطب ارائه شود.

داستان بازی Replaced در دهه ۱۹۸۰ در ایالات متحده جریان دارد، در دنیایی خیالی که به جای بمباران اتمی ژاپن، خودش بمباران شده است. این اتفاق اما در ادامه باعث ظهور صنعت پیوند اعضا و بافت‌های انسان‌ها می‌شود. این صنعت در ابتدا قرار بوده تا انتقال و پیوند بافت‌ها و اعضای بدن انسان‌ها به دیگر افراد را به عنوان کاری شرافتمندانه در نظر بگیرد اما در ادامه تبدیل به بهانه‌ای در جهت بهره‌کشی از شهروندان شناخته می‌شود. کسانی که برچسب «بی‌مصرف» به آن‌ها زده شده، اعضای بدن خود را در اختیار شرکت‌های مختلف می‌گذارند و سپس به حال خود رها می‌شوند. در این شرایط، بازیکنان در نقش Rich، یک هوش مصنوعی که در بدن خالقش گرفتار شده باید در شهر Phoenix به کاوش درباره مفهوم واقعی انسان بودن بپردازد.

استودیو Sad Cat در ساخت Replaced از منابع مختلفی چون فیلم‌های Blade Runner 2049 و Upgrade و همچنین بازی Inside از استودیو Playdead الهام گرفته‌ است. ناگفته نماند که یکی از توسعه دهندگان به بازی پیکسلی The Last Night برای طراحی و پیاده‌سازی سبک پیکسلی پروژه خود اشاره می‌کند. در این مسیر تیم سازنده حتی برای چندین‌بار مجبور به تغییر و بهبود آرت بازی می‌شود. در گیم‌پلی Replaced نیز ساختار مبارزات یادآور سری Batman Arkham خواهد بود که مبارزات تن به تن را با استفاده‌ از سلاح‌های گرم ترکیب می‌کند.

اما موانع پیش روی این بازی تنها به موارد گفته‌شده ختم نشدند؛ با وجود آغاز روند توسعه جدی Replaced از سال ۲۰۲۰، چالش‌های مدیریتی در اولین پروژه رسمی استودیو و البته تاثیرات منفی جنگ اوکراین و روسیه باعث شدند تا مراحل ساخت کند پیش بروند. البته تیم Sad Cat خود را قربانی نمی‌داند اما تاکید دارد که این موارد باعث شدند تا انتظار برای عرضه بازی‌شان طولانی شود.

با این حال همچنان هدف استودیو روی ارائه یک تجربه سینمایی جاه‌طلبانه و تلاش برای محو کردن مرز میان داستان‌سرایی و سینمایی‌بودن تجربه بازی متمرکز است. تهیه‌کننده Replaced تاکید دارد که انتقال از گیم‌پلی به کات‌سین و بالعکس از فرمت سنتی همیشگی پیروی نمی‌کند و تیم را مجبور کرده تا این انتقال‌ها را بسیار دقیق و ظریف طراحی کنند؛ این رویکرد بسیار زمان‌بر و چالش‌ برانگیز است اما جزوی از هدف اصلی توسعه دهندگان به شمار می‌رود.

کمپانی CoatSink ناشر این بازی است و بازیکنان قرار است تا شاهد ترکیبی منحصر به فرد از جلوه‌های تصویری پیکسلی، داستان‌سرایی غوطه‌ورانه و مبارزات سرعتی باشند. شاید انتظارات برای تجربه این اثر بیش از حد طولانی شده باشد اما به نظر می‌رسد Replaced می‌تواند در دوران کنونی صنعت بازی‌‌های ویدیویی، طرفداران خود را پیدا کند و دیده شود.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است