با انتشار اولین تریلر بازی Pragmata، بسیاری تصور کردند این عنوان ظرفیت بالایی برای تجربهی دونفره دارد (با توجه به حضور دو شخصیت اصلی و همکاری چشمگیر آنها در مبارزات). اما کپکام اعلام کرده که با وجود بررسی اولیهی این ایده، تصمیم گرفتهاند بازی را صرفاً تکنفره طراحی کنند تا تجربهای متفاوت و منحصربهفرد ارائه دهند.
از همان ابتدای معرفی بازی Pragmata، حضور دو شخصیت اصلی، هیو (Hugh) و دایانا (Diana) و تعامل عمیق آنها در گیمپلی، این تصور را ایجاد کرد که بازی میتواند بهخوبی از حالت Co-Op پشتیبانی کند. حالا اما، در مصاحبهای با رسانهی AUTOMATON ژاپن، تهیهکنندهی بازی نائوتو اویاما (Naoto Oyama) توضیح داده که تیم سازنده در ابتدا این گزینه را بررسی کرده، اما در نهایت آن را کنار گذاشتهاند.
اویاما در این رابطه گفت:
ما ایدهی حالت Co-Op را بررسی کردیم، اما هدف اصلیمان با Pragmata ارائهی نوعی تجربهی گیمپلی جدید بود. ما کاملاً روی شلوغی و سرگرمیای تمرکز کردیم که از کنترل همزمان اکشن و معما توسط یک بازیکن حاصل میشود، و همین ما را به فرم فعلی بازی رساند.
او توضیح داده است که هیو و دایانا سبکهای گیمپلی بسیار متفاوتی دارند؛ دایانا میتواند دشمنان را هک کند، در حالی که هیو آسیب مستقیم وارد میکند. بازیکن در واقع هر دو شخصیت را همزمان کنترل میکند، که بهگفتهی اویاما، اگر این سبکها بین دو بازیکن تقسیم میشد، تأثیر همکاری آنها و طراحی منحصربهفرد بازی از بین میرفت.
اویاما اضافه کرد:
اکتشاف، نه فقط مبارزه، بر پایهی همکاری هیو و دایانا طراحی شده است. مثلاً دایانا میتواند مسیر جدیدی را هک کند تا هیو با استفاده از تواناییهای پروازیاش از آن عبور کند. یا اگر محیط خیلی بزرگ باشد و بازیکن مسیر را گم کند، دایانا میتواند منطقه را اسکن و مسیر درست را بیابد. همکاری آنها غیرقابلجایگزین طراحی شده است.
با وجود اینکه این تصمیم ممکن است برخی طرفداران حالت Co-Op را ناامید کند، اما طراحی بازی نشان میدهد کپکام بهدنبال تجربهای متفاوت و جاهطلبانه بوده است.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید