تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: جمعه , ۲۴ اسفند , ۱۴۰۳
X
تیم کوک در مدیریت بحران هوش مصنوعی سیری اشتباه عمل می‌کند

تیم کوک در مدیریت بحران هوش مصنوعی سیری اشتباه عمل می‌کند

همان‌طور که احتمالاً شنیده‌اید، نسخه هوشمند هوش مصنوعی سیری که قرار بود قابلیت‌های پیشرفته و درک متنی داشته باشد، امسال عرضه نخواهد شد.

راهنمای خرید تکراتوراهنمای خرید تکراتو

به گزارش تکراتو و به نقل از phonearena، اکنون تحلیلگر معتبر اپل و یکی از منابع داخلی این صنعت، مینگ-چی کو، در این مورد اظهارنظر کرده و رویکرد اپل را به‌شدت مورد انتقاد قرار داده است.

به گفته کو، نحوه مدیریت اپل در قبال این تأخیر بزرگ و ناامیدکننده در ارائه Siri هوشمند، رویکرد درستی نبوده است. او معتقد است که اپل به‌جای صدور یک بیانیه رسمی، باید مستقیماً با کاربران روبه‌رو می‌شد و از طریق کانال‌های رسمی این مسئله را توضیح می‌داد.

کو در تحلیل خود به بحران معروف آنتن‌دهی iPhone 4 در سال ۲۰۱۰ اشاره می‌کند. این ماجرا یکی از بدترین رسوایی‌های اپل محسوب می‌شود، چرا که مشخص شد در صورت گرفتن گوشی با دست چپ، به دلیل پوشش آنتن، اتصال شبکه قطع می‌شود. همین موضوع باعث ایجاد میم معروف “داری اشتباه گوشی رو می‌گیری” شد.

اما فارغ از شوخی‌های اینترنتی، استیو جابز در آن زمان به جای پنهان شدن پشت بیانیه‌های رسمی، مستقیماً به ایمیل‌های مشتریان پاسخ داد و حتی یک کنفرانس خبری برگزار کرد تا درباره مشکل آنتن‌دهی iPhone 4 توضیح دهد.

در نهایت، اپل تصمیم گرفت که برای حل این مشکل، به تمام کاربران iPhone 4 یک قاب رایگان بدهد و همچنین امکان بازگرداندن گوشی را برای کسانی که از عملکرد آن ناراضی بودند، فراهم کرد.

کو به‌طور مستقیم می‌گوید که تیم کوک، مدیرعامل فعلی اپل، باید همان رویکرد جابز را در قبال Siri مبتنی بر Apple Intelligence اتخاذ می‌کرد و به‌صورت شفاف و عمومی به این مسئله می‌پرداخت.

البته کو اذعان دارد که توسعه Siri جدید با قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی، کار ساده‌ای نیست و نیاز به زمان دارد. او همچنین معتقد است که اپل احتمالاً به‌دلیل فشارهای هیئت‌مدیره و سهام‌داران، عجولانه تصمیم گرفت که Siri جدید را در رویداد WWDC 2024 معرفی کند.

این تحلیل منطقی به نظر می‌رسد، چرا که در ماه‌های اخیر، هوش مصنوعی به موضوعی داغ در سراسر جهان تبدیل شده است.

با این حال، کو تأکید دارد که اپل باید پاسخ روشنی به کاربران ارائه دهد. در ماجرای آنتن‌دهی iPhone 4، جابز نه‌تنها شفاف‌سازی کرد، بلکه راه‌حلی مشخص ارائه داد. در آن زمان، جابز معتقد بود که اپل باید به عنوان “رهبر دنیای گوشی‌های هوشمند”، نقش آموزشی نیز داشته باشد و با کاربران خود صادق باشد.

جابز در سال ۲۰۱۲ نیز در مواجهه با مشکلات Apple Maps، نامه‌ای عذرخواهی برای کاربران ارسال کرد. بنابراین، منطقی است که انتظار داشته باشیم (همان‌طور که کو اشاره کرده) تیم کوک هم از همین رویکرد استفاده کند و به‌صورت عمومی و شفاف درباره Siri و تأخیر آن توضیح دهد.

در حال حاضر، عرضه اولیه Siri هوشمند مبتنی بر Apple Intelligence به سال ۲۰۲۶ موکول شده است. این Siri جدید قرار بود شخصی‌سازی بیشتری داشته باشد و بتواند وظایف مختلفی را در بین اپلیکیشن‌های گوناگون انجام دهد.

زمانی که اپل سال گذشته این Siri را معرفی کرد، بسیاری از کاربران (از جمله نویسنده این مقاله) هیجان‌زده بودند، چرا که این ویژگی‌ها به نظر می‌رسید که نهایت قدرت هوش مصنوعی را به iPhone می‌آورد، اما همه‌چیز طبق برنامه پیش نرفت.

با نزدیک شدن به موعد عرضه، مشخص شد که اپل با مشکلاتی در توسعه Siri مواجه است و این تأخیر اجتناب‌ناپذیر بود.

کو با اشاره به بحران آنتن‌دهی iPhone 4، شاید به‌طور غیرمستقیم پیشنهاد می‌دهد که اپل حتی می‌تواند به کاربران اجازه دهد iPhone 16 خود را به دلیل نبود Siri بازگردانند. البته بعید است که چنین چیزی اتفاق بیفتد.

در همین حال، رقبای مستقیم اپل مانند Samsung و Google، ویژگی‌های هوش مصنوعی متعددی را در گوشی‌های جدید خود ادغام کرده‌اند. البته هیچ‌کدام از این ویژگی‌ها دقیقاً در سطح Siri پیشرفته‌ای که اپل وعده داده بود، نیستند.

مسئله اینجاست که نه Samsung و نه Google، وعده‌ای غیرواقعی نداده بودند. اپل بود که یک Siri انقلابی را معرفی کرد، اما اکنون نتوانسته به وعده‌هایش عمل کند.

منبع





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است