به مناسبت انتشار تیزر اولیه Forza Horizon 6، در مصاحبه کارگردان هنری این عنوان، جزئیات بیشتری از گیمپلی، فضا و محیط ژاپنی این عنوان با طرفداران به اشتراک گذاشته شد. همچنین تایید شد که قابلیت تغییر آب و هوا در این بازی اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.
دقایقی قبل و با انتشار تیزی، کشور ژاپن به عنوان مکان اصلی بازی Forza Horizon 6 معرفی شد. مجموعه Forza Horizon که اکنون برای ششمین نسخه خود آماده میشود، در طول سالها رشد چشمگیری در زمینههای مخلتف داشته است و این بار، این نقشه FH6 خواهد بود که قرار است نوآوریهای بسیار قابل توجهی را به بازیکنان ارائه دهد.
در حالی که طرفداران Horizon به دنیای در حال تغییر با تغییرات فصلی آشنا هستند (ویژگیای که برای اولین بار در Forza Horizon 4 و با رفتن این مجموعه به سواحل بریتانیا معرفی شد)، به نظر میرسد این ویژگی عمیقتر از صرفاً تغییرات بصری خواهند بود.
دان آرستا (Don Arceta)، کارگردان هنری، در گفتگو با Xbox Wire، تغییرات فصلی را دارای «تأثیر چشمگیری بر چشمانداز و دنیای قابل بازی» توصیف کرد و افزود که این تغییرات «معنای فرهنگی عمیقتری نیز برای کشور و فرهنگ آن خواهند داشت» و حس و حال دنیا را دگرگون میکنند. او در این باره گفت:
تیم ما موفق شده است سیستمی طراحی کند که در آن، تغییرات فصل به معنی واقعی کلمه، باعث تغییر محیط خواهد شد. تغییرات فصلی همچنین باعث میشود محیطها بهطور نامحسوسی از نظر لحن، فعالیت و صدا تغییر کنند. این تغییرات میتوانند همراه با صداهای محیطی مانند زنگهای ایستگاه قطار یا زنگولههای بادی تابستانی باشند که فوراً و بدون نیاز به هیچ توضیحی، حس بودن در آن مکان را به شما منتقل خواهند کرد.
این توجه به جزئیات و فرهنگ، در راستای کاوش عمیقتر در اصالت ژاپن و با کمک مشاور فرهنگی، کیوکو یاماشیتا (Kyoko Yamashita)، صورت میگیرد. او توضیح داد که تیم میخواهد «چیزی فراتر از یک تصویر پس زمینه از ژاپن ارائه دهد» و در عوض به دنبال یک «دنیایی پویا و زنده» است. نقش یاماشیتا به عنوان مشاور فرهنگی به پرداختن به جزئیات بسیار ریز محیطی، مانند صداهای مکانهای واقعی ژاپن و «اینکه رنگ یک تابلو چه پیامی را در مورد یک فروشگاه میرساند»، کمک کرد. به گفته یاماشیتا، این «انتخابهای کوچک» در نهایت به «افزایش اعتبار بازی، کمک به جلوگیری از رواج کلیشهها درباره ژاپن و همچنین خلق یک تجربه فراگیر برای بازیکنان» منجر میشود.
از دیگر ویژگیهای خاص این نسخه، اهمیت دادن به شرکتهای خودروسازی ژاپنی که به بخشی از فرهنگ این کشور تبدیل شدهاند نیز هست. آرستا در ادامه گفت:
هرچند هنوز نمیتوانیم جزئیات خاصی را فاش کنیم، اما قطعاً راه Forza Horizon 5 را در ارائه طیف گستردهای از خودروهایی که بازیکنان میشناسند و دوست دارند، دنبال خواهیم کرد. ژاپن فرهنگ خودرویی منحصر به فرد خود را دارد و ما هیجانزدهایم که در این بازی آن را کاوش کنیم.
یاماشیتا (Yamashita) اضافه میکند:
در فرهنگ خودرویی ژاپن، عمق و تنوع شگفتانگیز وجود دارد. خودروهای کی (Kei) و ونهایی با طرفداران پروپاقرص، ماشینهای اسپورت، فرهنگ دریفت و اشتیاق آنها برای شخصیسازی ماشینها واقعاً برجسته است. این فرهنگ پذیرای سطوح مختلفی از اشتیاق و دانش است و این دقیقاً همان دنیای چندلایهای است که میخواهم بازیکنان آن را احساس کنند.
در نهایت، جزئیات بیشتری درباره دقت و نحوه بازسازی کشور ژاپن در بازی Forza Horizon 6 با بازیکنان به اشتراک گذشته شد. آرستا درباره این موضوع گفت:
اگرچه در حال حاضر جزئیات زیادی را اعلام نمیکنیم، اما هیجانزدهایم که گستره واقعی زیبایی ژاپن، هم در محیطهای طبیعی و هم شهری را به طرفداران نشان دهیم. از چراغهای نئونی و ساختمانهای سر به فلک کشیده شهر توکیو که یکی از پرجزئیاتترین و چندلایهترین محیطهای ما تا به امروز است گرفته تا آرامش و زیبایی طبیعی مناطق روستایی و کوهستانی ژاپن، فکر میکنیم بازیکنان از دنیای جهان بازی که از ژاپن ساختهایم، شگفتزده خواهند شد.
اگرچه ما لزوماً به دنبال بازسازی دقیق و مو به موی ژاپن و محیطهایش نیستیم، هدف ما همیشه این بوده است که جوهر فرهنگی منحصر به فرد این کشور را به تصویر بکشیم و آن را به هورایزنیترین شکل ممکن ارائه دهیم.
بازی Forza Horizon 6 در سال ۲۰۲۶ برای ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. شما میتوانید تیزر رونمایی از عنوان مذکور را از طریق این نشانی مشاهده کنید.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید