پانزده سال پس از انتشار بازی اکشن Dante’s Inferno از استودیوی Visceral Games و شرکت EA، جزئیات جدیدی از دنباله لغوشده این بازی، که قرار بود Dante’s Inferno 2: Purgatorio نام داشته باشد، منتشر شده است. این اطلاعات که اولین بار توسط IGN گزارش شد، نشان میدهد که تیم سازنده برنامههای بلندپروازانهای برای یک سهگانه کامل داشته است.

طبق گزارش جامع و کامل IGN، برخلاف بازی اول که بر سفر دانته به اعماق جهنم تمرکز داشت، داستان خیالی و اساطیری Purgatorio قرار بود روایتی معکوس باشد. در این بازی، دانته باید از کوه برزخ بالا میرفت تا با معشوقهاش، بئاتریس دیدار کند. هر لایه از این کوه نمادی از یکی از هفت گناه کبیره بود و دانته میبایست هم خود را از آن گناه پاک میکرد و هم با تجسم فیزیکی آن گناه مبارزه میکرد.
نکته قابل توجه در داستان این بود که دانته ناخواسته خود را در میانه یک جنگ تمامعیار بین بهشت و جهنم مییافت؛ جنگی که خود او با آزاد کردن لوسیفر از جهنم در پایان بازی اول، آن را آغاز کرده بود. در این سفر، شخصیتهایی مانند سنت لوسیا (فرشته نگهبان دانته) و ویرجیل برای راهنمایی او بازمیگشتند.
پایانبندی در نظر گرفته شده برای Purgatorio نیز بسیار حماسی و عجیب بود. درست زمانی که دانته و بئاتریس سرانجام به بهشت میرسیدند، مشخص میشد که دانته بار دیگر فریب لوسیفر را خورده است. لوسیفر از طریق بئاتریس، دانته را به قتل میرساند و او را مستقیماً به جهنم بازمیگرداند. تنها بارقه امید در این پایانبندی، ظهور سنت لوسیا بود که به دانته اطمینان میداد مرگ او نیز بخشی از «یک نقشه بزرگ» بوده است.
این پایانبندی مستقیماً به بازی سوم، Dante’s Inferno 3: Paradiso، منجر میشد. در این قسمت، جنگ بهشت و جهنم خیالی به زمین کشیده میشد و شخصیت جدیدی معرفی میشد: دختر دانته و بئاتریس و پایان یافتن نبرد میان جهانها.
اگرچه این ایدهها هرگز به یک بازی واقعی تبدیل نشدند، اما نگاهی جذاب به مسیر جاهطلبانهای که استودیوی Visceral Games برای این مجموعه در سر داشت، ارائه میدهند. در ادامه، تصاویری از طراحیهای مفهومی این عناوین کنسل شده را مشاهده میکنید:






طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید