طبق گزارش اختصاصی جیسون شرایر در خبرگزاری بلومبرگ، استودیوی ناتی داگ، خالق سری The Last of Us، بار دیگر به شیوه کاری بحثبرانگیز و بدنام صنعت بازی، یعنی «کرانچ» (فشار کاری بیش از حد و اجباری روی کارکنان) روی آورده است. این گزارش فاش میکند که کارکنان این استودیو برای تکمیل دموی بازی علمی-تخیلی جدید خود یعنی Intergalactic The Heretic Prophet، تحت فشار شدید مدیریتی قرار گرفتهاند.

به گفته منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، طی هفت هفته گذشته (از اواخر اکتبر)، اعضای استودیو موظف شدهاند تا برای جبران ددلاینهای از دست رفته قبلی و آمادهسازی بازی جهت بررسی توسط مدیران سونی، حداقل ۸ ساعت اضافهکاری در هفته را در برنامه خود بگنجانند. اگرچه به کارکنان دستور داده شده بود که مجموع ساعات کاریشان از ۶۰ ساعت در هفته فراتر نرود، اما همزمان آنها ملزم شدند تا برخلاف روال معمول سه روز در هفته، تمام ۵ روز کاری را به صورت حضوری در دفتر سانتا مونیکا سپری کنند؛ تصمیمی که زندگی شخصی بسیاری از کارکنان را مختل کرده است.
ناتی داگ پیشتر و پس از انتقادات شدید در سال ۲۰۲۱ و پس از عرضه The Last of Us Part II، تیمی از تهیهکنندگان جدید را با هدف جلوگیری از فرسودگی شغلی کارکنان استخدام کرده بود. اما گزارش بلومبرگ نشان میدهد که با خروج بسیاری از این تهیهکنندگان، استودیو دوباره به فرهنگ کاری قدیمی و پرفشار خود بازگشته است.
طبق این گزارش، دوره اضافهکاری اجباری در هفته جاری و با نهایی شدن دمو به پایان رسیده و کارکنان تا پایان ژانویه ۲۰۲۶ به برنامه عادی (سه روز حضور در دفتر) بازمیگردند. با این حال، با توجه به اینکه تاریخ انتشار بازی Intergalactic The Heretic Prophet برای اواسط سال ۲۰۲۷ برنامهریزی شده است، نگرانیهای زیادی در میان کارمندان وجود دارد که با نزدیک شدن به زمان عرضه، این فشارهای کاری مجدداً و با شدت بیشتری تکرار شود.
دیدگاهتان را بنویسید