تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: جمعه , ۱۲ بهمن , ۱۴۰۳
X
خالق سری The Elder Scrolls: عناوین RPG جدید بیش از حد خطی شده‌اند

خالق سری The Elder Scrolls: عناوین RPG جدید بیش از حد خطی شده‌اند

از روزهای اولیه Fallout و The Elder Scrolls تا بازی‌های مدرن‌ و جدیدی مانند Baldur’s Gate 3، ژانر RPG (بازی نقش‌آفرینی)، قطعاً مسیر طولانی و پر فراز و نشیبی را طی کرده‌ است. با این حال، نمیتوان با قطعیت گفت که همه افراد از تغییرات و تکامل‌های صورت گرفته در سبک بازی‌های نقش‌آفرینی، راضی هستند.

تبلیغات

بعضی از طرفداران کلاسیک این ژانر دلتنگ چالش‌ها و انتخاب‌های پیچیده‌تر بازی‌های قدیمی‌تر هستند و یکی از خالقان سری بازی‌های The Elder Scrolls نیز از این دست افراد است. او بر این باور است که امروزه این ژانر، احساس آزادی را کمتری را به بازیکنان منتقل می‌کند.

در مصاحبه اخیر خود با وب‌سایت Video Gamer، یکی از خالقان سری بازی‌های The Elder Scrolls، تد پیترسون (Ted Peterson)، درباره چگونگی تکامل بازی‌های نقش‌آفرینی در طول سال‌های اخیر، به بحث و گفتگو پرداخت.

این توسعه‌دهنده، در حال حاضر بر روی پروژه The Wayward Realms کار می‌کند که به عنوان جانشین معنوی بازی The Elder Scrolls 2: Daggerfall شناخته می‌شود. او اظهار داشت که این عنوان، روش‌های مختلفی برای تکمیل مأموریت‌ها به بازیکن ارائه خواهد داد که هر کدام به یک پایان متفاوت منجر خواهند شد.

خالق سری The Elder Scrolls: عناوین RPG جدید بیش از حد خطی شده‌اند - گیمفاThe Wayward Realms همانند TES: Daggerfall، از فناوری procedural generation (خلق رویه‌ای) استفاده خواهد کرد.

همچنین، این توسعه‌دهنده با سابقه بیان کرد که این عنصر در بازی‌های نقش‌آفرینی جدید به مانند زمان قدیم وجود ندارد و او قصد دارد با عنوان در حال توسعه خود، چالش‌های جدیدی را به بازیکنان ارائه دهد.

من دوست ندارم جهان و محیطی بازی‌ای که در حال انجام آن هستم، کوچک باشد یا داستان آن در کنار خطی بودن، شما را به انجام کاری اجبار کند.

تد پیترسون در ادامه اظهار داشت که او آزادی عمل را دوست دارد و از بازی‌های نقش‌آفرینی که به بازیکنان انتخاب‌های متعدد و دنیای گسترده‌ای برای گشت‌وگذار ارائه می‌دهند، لذت می‌برد. به همین دلیل، او قصد دارد در عنوان بعدی در حال توسعه خود، این اصول را دنبال و اجرا کند.

در نهایت، به باور پیترسون، بازی‌هایی مانند Baldur’s Gate 3 در میان عناوین جدید، به عنوان استثنا برجسته می‌شوند، زیرا داستان‌ها و روایت‌های غیرخطی فراوانی را برای کاوش به بازیکنان ارائه می‌دهند. به عقیده بسیاری، این همان دلیلی است که منجر به موفقیت بی‌سابقه استودیوی Larian در سال‌های اخیر شده است.

منبع خبر

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است