جان رومرو (John Romero)، یکی از خالق سری Doom و یکی از بنیانگذاران استودیوی id Software، به مناسبت تولد ۳۲ سالگی این عنوان افسانهای سبک شوتر اولشخص، از خاطرات شکلگیری بازی و مسیر فرنچایز از عرضه بازی اول تا امروز سخن گفت.

رومرو در شبکه اجتماعی X نوشت:
امروز Doom وارد ۳۲ سالگی شد! باورکردنی نیست که این بازی تا چه اندازه پیشرفت کرده و چه مسیر طولانیای را پیموده است. ما فقط میخواستیم اثری را بسازیم که خودمان دوست داشتیم تجربهاش کنیم و حالا نسلهای مختلف بازیکنان آن را زنده نگه داشتهاند. برای من، این یکی از بزرگترین افتخارات زندگیام است.
او با این جمله نهتنها به اهمیت تاریخی Doom اشاره کرد، بلکه نشان داد این بازی برای او فراتر از یک پروژه کاری بوده و به بخشی از زندگی شخصی و حرفهایاش تبدیل شده است.
او در ادامه توضیح داد که گفتن نکتهای تازه درباره Doom تقریباً غیرممکن شده، زیرا طی دههها بارها و بارها درباره آن صحبت شده است. با این حال، دلیل اینکه Doom بهعنوان «پدر سبک شوتر اولشخص» شناخته میشود کاملاً روشن است؛ این بازی بیتردید تأثیرگذارترین عنوان در تاریخ این سبک بوده و هر فرصتی برای رومرو جهت یادآوری خاطرات آن ارزشمند است.
رومرو در پیامی دیگر از طرفداران قدردانی کرد و نوشت:
از همه طرفدارانی که در Doom جنگیدند، دشمنان را شکست دادند، گوشهوکنار بازی را کشف کردند، مرزها را پشت سر گذاشتند، آن را تغییر دادند، رکورد زدند، نظریه ساختند، داستانها را به اشتراک گذاشتند و این عنوان را زنده نگه داشتند، سپاسگزارم. Doom به یک پدیده جهانی تبدیل شد چون شما آن را چنین ساختید و من قدردان تکتک شما هستم.
این پیام نشان میدهد که او نقش جامعه بازیکنان را در زنده نگه داشتن بازی بسیار پررنگ میداند و معتقد است بدون مشارکت و خلاقیت طرفداران، Doom هرگز به چنین جایگاهی نمیرسید.
دیدگاهتان را بنویسید