تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: چهارشنبه , ۱۹ آذر , ۱۴۰۴
X
خالق Doom پروژه خود را با Elden Ring مقایسه کرد

خالق Doom پروژه خود را با Elden Ring مقایسه کرد

در سال ۲۰۲۵ میلادی، موج گسترده‌ای از تعدیل نیرو در شرکت مایکروسافت و بخش ایکس باکس رخ داد که بسیاری از پروژه‌های مهم صنعت بازی را تحت تأثیر قرار داد. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به نسخه جدید Perfect Dark، یک عنوان MMORPG از استودیو ZeniMax Online و چندین پروژه دیگر اشاره کرد. در این میان، پروژه معرفی‌نشده استودیو Romero Games که توسط جان رومرو (John Romero)، خالق سری DOOM، هدایت می‌شد نیز لغو شد. با این حال اکنون تأیید شده که این پروژه نجات یافته و با تغییراتی در مقیاس و طراحی، به تجربه‌ای نوآورانه تبدیل شده است که شباهت‌هایی با شاهکار FromSoftware یعنی Elden Ring دارد.

تبلیغات

در ویدیویی که هفته گذشته توسط آندرس د پدرو آلوارز (Andrés De Pedro Alvarez) در رویداد Salon del Videojuego de Madrid 2025 منتشر شد، خالق سری DOOM اعلام کرد که پروژه معرفی‌نشده استودیو Romero Games نجات یافته است. او توضیح داد که این بازی با وجود استفاده از برخی عناصر پروژه لغوشده قبلی، به‌طور کامل بازطراحی شده و اکنون ماهیتی متفاوت دارد. روایت او نشان می‌دهد که تیم توسعه‌دهنده با وجود فشارها و تغییرات، توانسته مسیر تازه‌ای برای ادامه کار پیدا کند و پروژه را از خطر نابودی کامل بیرون بکشد.

او در سخنان خود تأکید کرد که نمی‌تواند وارد جزئیات دقیق شود، جز این‌که پروژه جدید نسبت به نسخه اولیه بسیار کوچک‌تر شده، اما با این حال گفت که هرگز تجربه‌ای مشابه این بازی نداشته است. او افزود:

کارهایی که بازیکنان در این بازی انجام می‌دهند، برایشان تازگی خواهد داشت؛ همان‌طور که تجربه Elden Ring برای بسیاری از بازیکنان تجربه‌ای کاملاً جدید بود.

این جمله نشان می‌دهد که او به دنبال خلق تجربه‌ای است که نه‌تنها در مقیاس کوچک‌تر، بلکه در کیفیت و نوآوری بتواند بازیکنان را شگفت‌زده کند.

خالق Doom پروژه خود را با Elden Ring مقایسه کرد - گیمفا

مقایسه این پروژه با شاهکاری مانند Elden Ring جسورانه اما هیجان‌انگیز است، به‌ویژه وقتی از سوی توسعه‌دهنده‌ای مطرح می‌شود که نقش مهمی در شکل‌گیری ژانر شوتر سه‌بعدی با بازی‌هایی چون Wolfenstein 3D داشته و سپس با سری‌های DOOM و Quake آن را تثبیت کرده است. این مقایسه نشان می‌دهد که او قصد دارد استانداردی تازه در سبک تیراندازی ایجاد کند؛ استانداردی که بتواند همان‌قدر تأثیرگذار باشد که Elden Ring در سبک نقش‌آفرینی جهان‌باز بود.

تأیید نجات پروژه جدید استودیو Romero Games خبری خوشایند برای طرفداران است، هرچند چندان غیرمنتظره نیست. پس از لغو پروژه‌ای که قرار بود توسط ایکس باکس منتشر شود، مشخص شد که استودیو تعطیل نشده و در حال بررسی فرصت‌های همکاری با ناشران دیگر است.

این موضوع نشان می‌دهد که تیم توسعه‌دهنده با وجود چالش‌های مالی و مدیریتی، همچنان به آینده امیدوار بوده و به دنبال یافتن راهی برای عرضه بازی به مخاطبان جهانی است. امید می‌رود که زمان زیادی طول نکشد تا نخستین تصاویر و جزئیات رسمی از این بازی منتشر شود؛ عنوانی که همین حالا نیز بسیار جذاب به نظر می‌رسد و می‌تواند به یکی از پروژه‌های مورد انتظار سال‌های آینده تبدیل شود.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *