برندون ادلر، کارگردان بازی The Outer Worlds 2، اشاره کرد دلیل چنین رویکردی این است که همراهان بازی به گونهای طراحی شدند تا شبیه افراد واقعی اهداف و انگیزههای مستقل در زندگی داشته باشند.
با نزدیک شدن به تاریخ انتشار بازی نقشآفرینی The Outer Worlds 2 (تاریخ ۷ آبان)، شرکت Obsidian Entertainment تأکید کرد در این بازی توجه زیادی به اهمیت انتخابهای بازیکنان داشته و نقشآفرینی در این نسخه فراتر از ساخت شخصیت است.
اخیراً در گفت و گویی با برنامه Xbox Expansion Pass، کارگردانهای بازی، برندون ادلر و مت سینگ، درباره تأثیر انتخابها بر همراهان درون بازی صحبت کردند. در این مصاحبه، ادلر و سینگ تأیید نمودند که بسته به انتخاب بازیکنان، همراهان رفتارهایی از خود نشان میدهند. این موضوع میتواند پیامدهای جدیای داشته باشد؛ زیرا همراهان علاوه بر اینکه شاید تصمیم بگیرند گروه را ترک کنند، ممکن است به دلیل اهداف و انگیزههایشان شما را غیرقابل تحمل ببیند و این منجر به درگیری و حتی مرگ شود. سینگ در ادامه گفت:
برای ما یکی از موارد مهم این بود که شخصیتها حس واقعگرایانه داشته باشند و مانند آدمهای واقعی عمل کنند. آنها اکنون اهداف و انگیزههای خودشان را دارند. اگر جهتگیری آنها با شما یکی باشد، عالی است، زیرا آنها در کنارتان میجنگند. اما اگر برخلاف منافعشان عمل کنید، نسبت به شما واکنش نشان میدهند. این میتواند به درگیری بینجامد یا باعث شود شما را ترک کنند. حتی شاید مجبور شوید تا سر حد مرگ با آنها بجنگید. اما اگر رابطهای واقعی با آنها بسازید، تا پایان در کنارتان خواهند بود.
اگرچه این موضوع کمی برای برخی بازیکنان نگران کننده است، اما باید در نظر داشت که خیانت همراهان ناگهانی نخواهد بود. در بازی، شخصیتها پیش از آنکه علیه بازیکن اقدام کنند، هشدار میدهند. ادلر برای این موضوع مثالی زد و گفت:
همراهتان در بازی شاید از شما بپرسد «قرار است من هم در این ماجرا همراهت باشم، درست است؟». سپس رفتارهایتان با این شخصیت، مسیر و سرنوشت این رابطه را مشخص میکند.
در نقاطی از داستان، اتفاقات مهمی را شاهدیم که شاید اوضاع را خراب کنند. اینکه شما چطور با شخصیتهای داخل بازی رفتار کردید، میتواند تأثیرگذار باشد. بعضی کارها ممکن است روی یکی از همراهان تأثیر مثبتی بگذارند، اما دیگران از آن کار متنفر باشند. این افراد هم قبل از ناراحت شدن به شما هشدار میدهند.
ادلر در نهایت اشاره کرد همراهان در The Outer Worlds 2 به گونهای طراحی شدند که واکنشهای واقعگرایانهتری نسبت به بازیکن و اتفاقات پیرامونش داشته باشند. او ادامه داد:
این ویژگی به صورت کامل در بازی اول وجود نداشت، اما واقعاً میخواستیم بازیکنان در نسخه دوم آن را به خوبی حس کنند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید