طبق گزارشها، از مجموع ۱۷.۷ میلیارد دلار درآمدی که استیم در سال ۲۰۲۵ داشته، حدوداً ۴.۵ میلیارد دلارش از بازیهای مستقل بوده است.

میتوان گفت ۲۰۲۵، سال بازیهای ایندی بوده، زیرا عناوینی مانند Expedition 33، Hollow Knight: Silksong و Dispatch از بازیهای AAA پیشی گرفتند. بازی Expedition 33 از استودیوی Sandfall حتی رکورد دریافت بیشترین جوایز تاریخ The Game Awards را شکست و جایزه GOTY (بازی سال) را به خانه برد.
در سال جاری آثار ایندی از نظر مالی هم موفق بودند، زیرا نیمی از بهترین بازیهای استیم عناوین ایندی یا AA هستند. دادههای جدید نشان میدهند توسعهدهندگان مستقل در واقع سهم زیادی از درآمد بیسابقه استیم در سال ۲۰۲۵ داشتند. بازیهای ایندی به مرکز اصلی خلاقیت در صنعت گیمینگ تبدیل شدند و افزایش توجه به آنها در استیم یک نشانه مثبت برای آینده صنعت بازیسازی است.
بازیهای مستقلی همچون Schedule 1، R.E.P.O و Hollow Knight: Silksong در سال ۲۰۲۵ موفقیتهای بزرگی در استیم داشتند. طبق دادههایی که توسط Alinea Analytics به اشتراک گذاشته شده، بازیهای ایندی ۲۵% از درآمد کل استیم را در این سال به خود اختصاص دادند. فروشگاه استیم در سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۷.۷ میلیارد دلار درآمد داشته که از این مقدار، بیش از ۴.۵ میلیارد دلارش مربوط به بازیهای ایندی بوده است. بیش از ۵۰۰ میلیون دلار از درآمد استیم تنها از ۵ بازی پرفروش ایندی به دست آمده که عبارتند از:
Schedule I (۱۵۱ میلیون دلار)R.E.P.O (۱۴۷ میلیون دلار)PEAK (۸۷ میلیون دلار)Hollow Knight: Silksong (۷۵ میلیون دلار)Escape from Duckov (۵۳ میلیون دلار)
طبق گفته Alinea Analytics، بازیهای کوآپ ایندی به دلیل فیزیک طنزآمیزشان تا این حد موفق هستند. بسیاری از بازیکنان میخواهند شکستهای وحشتناک دوستانشان در بازیهایی مانند R.E.P.O. و PEAK را ضبط کنند و از آنها برای انجام شوخی استفاده نمایند. بازیهایی مانند Hollow Knight: Silksong همچنین استانداردهای جدیدی برای ارائه خدمات به طرفداران ایجاد کردند، زیرا این بازی تنها با قیمت ۲۰ دلار فروخته شد و توسعه دهندگانش پس از فروش ۷ میلیون نسخه، یک بسته الحاقی رایگان برای طرفداران عرضه کردند. بسیاری معتقدند بازیهای ایندی قرار است نجات دهنده صنعت گیمینگ باشند و اگر روند به همین صورت ادامه پیدا کند، شاید این پیشبینی درست از آب در بیاید.
دیدگاهتان را بنویسید