تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: شنبه , ۲۲ آذر , ۱۴۰۴
X
دیزنی می‌خواهد تریلر Avengers: Doomsday را به‌ روشی عجیب منتشر کند

دیزنی می‌خواهد تریلر Avengers: Doomsday را به‌ روشی عجیب منتشر کند

گزارش‌ها حاکی از آن است که دیزنی برنامه‌ای غیرمعمول و پرریسک برای انتشار تریلر Avengers: Doomsday در نظر گرفته است.

تبلیغات

فیلم Avengers: Doomsday که یکی از موردانتظارترین اکران‌های سینمایی سال ۲۰۲۶ به شمار می‌رود، قرار است یک سال دیگر راهی سالن‌های سینما شود. این اثر، نخستین فیلم از فرنچایز Avengers پس از Avengers: Endgame است؛ فیلمی که به حماسه Infinity در دنیای سینمایی مارول پایان داد. این فیلم همچنین در نهایت شخصیت دکتر دووم با بازی رابرت داونی جونیور را به شکلی برجسته به خط مقدم روایت می‌آورد. با وجود آن‌که هنوز مدت زمان قابل توجهی تا اکران این فیلم جدید از مارول باقی مانده، ظاهراً برنامه‌ای عجیب برای انتشار تریلر Doomsday در همین ماه در جریان است.

پیش‌تر نیز زمزمه‌هایی درباره نمایش تریلر Avengers: Doomsday همراه با فیلم Avatar: Fire and Ash شنیده می‌شد؛ فیلمی که به‌عنوان یکی از آخرین اکران‌های بزرگ سال ۲۰۲۵، جمعه آینده روی پرده می‌رود. با این حال، در تازه‌ترین شماره خبرنامه Heat Vision از THR اشاره شده که چهار تریلر متفاوت به سومین فیلم Avatar الصاق خواهد شد و هر یک از این تریلرها به مدت یک هفته به نمایش درمی‌آیند. به این معنا که اگر در هفته نخست اکران به تماشای Fire and Ash بروید، تریلر شماره ۱ Doomsday را خواهید دید، در هفته دوم با تریلر شماره ۲ مواجه می‌شوید و این روند به همین ترتیب ادامه پیدا می‌کند.

دیزنی می‌خواهد تریلر Avengers: Doomsday را به‌ روشی عجیب منتشر کند - گیمفا

مسئله اینجاست که ما اصولاً با این ایده که یک تریلر برای مدتی به‌صورت انحصاری همراه با فیلمی دیگر نمایش داده شود، مخالفتی نداریم. برای نمونه، در حال حاضر پیش‌درآمدی شش دقیقه‌ای از فیلم The Odyssey ساخته کریستوفر نولان پیش از نمایش‌های ۷۰ میلی‌متری فیلم‌های One Battle After Another و Sinners پخش می‌شود و همچنین در نمایش‌های IMAX فیلم Avatar: Fire and Ash نیز قابل مشاهده است. چنین رویکردی می‌تواند انگیزه‌ای سرگرم‌کننده برای ترغیب مخاطبان به تماشای فیلم‌ها در سالن‌های سینما فراهم کند، به‌ویژه اگر آن تریلر هرگز به‌صورت آنلاین منتشر نشود.

اما پخش چهار تریلر متفاوت از Avengers: Doomsday در طول یک ماه، بیش از حد اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد. آیا دیزنی تصور می‌کند تعداد زیادی از تماشاگران حاضر خواهند بود چهار بار بلیت بخرند و Avatar: Fire and Ash را تماشا کنند، صرفاً برای دیدن نسخه‌های اندکی دست‌کاری‌شده از یک تریلر واحد؟ بلیت‌ها ارزان نیستند و ایده این‌که این استودیوی بزرگ بخواهد با ایجاد حس FOMO هزینه بیشتری از مخاطبان بگیرد، چندان خوشایند نیست.

این پرسش برای ما مطرح است که چرا چنین برنامه افراطی برای انتشار تریلر، آن هم برای یک بلاک‌باستر مانند Avatar: Fire and Ash در نظر گرفته شده است. قابل درک است که این فرنچایز شاید پایگاه هواداری متعصب و سازمان‌یافته نداشته باشد و درباره کیفیت انتقادی دو فیلم نخست آن نیز بحث‌های فراوانی وجود داشته است. با این وجود، هر دو فیلم Avatar و Avatar: The Way of Water بیش از ۲ میلیارد دلار فروش داشته‌اند و به‌ترتیب در جایگاه‌های پرفروش‌ترین و سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما قرار دارند، در حالی که Avengers: Endgame میان آن‌ها جا گرفته است. آیا دیزنی واقعاً نگران این است که Fire and Ash نتواند عملکردی مشابه در گیشه داشته باشد؟

اگر بگوییم این خبر درباره تریلر Avengers: Doomsday ما را به تماشای Avatar: Fire and Ash در سینما ترغیب نمی‌کند، صادق نبوده‌ایم. این فیلم در حال حاضر موردانتظارترین اثر ابرقهرمانی برای ماست و طبیعی است که مشتاق دیدن گوشه‌هایی از آنچه در انتظارمان است، باشیم. با این حال، تماشاگران قرار نیست چهار بار برای Fire and Ash بلیت بخرند تا تفاوت‌های جزئی میان تریلرها را پیدا کنند. ما امیدواریم چنین شیوه‌ای برای انتشار تریلر، در مورد فیلم Avengers: Secret Wars سال ۲۰۲۷ تکرار نشود.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *