شاون لیدن (Shawn Layden)، رئیس سابق پلی استیشن، در گفتوگوی اخیر خود به رویکرد جدید Xbox در قبال انتشار بازیهایش پرداخته است.
لیدن اخیرا در کانال یوتیوب Kiwi Talkz حضور پیدا کرد و نظرش را درباره استراتژی چندپلتفرمی Xbox به اشتراک گذاشت. لیدن در این باره گفت:
استراتژی چندپلتفرمی عموما در فضایی رخ میدهد که هزینههای توسعه بازیها به طور چشمگیری در حال افزایش است. اما این استراتژی چه تاثیری بر برند خواهد گذاشت؟ ایجاد FOMO (ترس از جا ماندن) را برای کسانی که در پلتفرمهای دیگر هستند سخت میکند. به عبارتی، شما میخواهید کاری کنید که دیگران روی پلتفرمهای دیگر متوجه این موضوع شوند که در حال از دست دادن محتویات شما هستند. زمانی که چندپلتفرمی شوید، دیگر نمیتوانید از این تکنیک بازاریابی استفاده کنید.
ما چنین اتفاقی را پیشتر دیدهایم؛ هنگامی که SEGA بازیهای Dreamcast را برای PS2 منتشر کرد، من در صنعت بازی بودم. در آن زمان، سگا تبدیل به یک شرکت با محوریت نرمافزار شد و نتیجه این تغییر بسیار خوب بود. پس یک رخداد اینچنینی در گذشته با موفقیت همراه بوده است.
آخرین کنسول سگا، Dreamcast بود که در سال ۱۹۹۸ وارد بازار شد و در سال ۲۰۰۱ ساخت آن پایان یافت. پس از آن، این شرکت شروع به انتشار بازیهایش برای دیگر پلتفرمها کرد که با موفقیت مواجه شد. این کمپانی چندین سال است به واسطه Atlus، عناوین JRPG بسیار محبوبی منتشر میکند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید