تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: دوشنبه , ۱۷ شهریور , ۱۴۰۴
X
رئیس سابق Bethesda: اگر فرصت همکاری با بزرگانی مانند خالق Resident Evil را دارید، آن را از دست ندهید

رئیس سابق Bethesda: اگر فرصت همکاری با بزرگانی مانند خالق Resident Evil را دارید، آن را از دست ندهید

در سال‌هایی که صنعت بازی‌های ویدیویی با رشد سریع و رقابت شدید مواجه بودند، شرکت‌هایی مانند Bethesda مسیر متفاوتی را در پیش گرفتند. به‌جای تمرکز صرف بر گسترش تجاری، Bethesda با هدف همکاری با توسعه‌دهندگان هم‌فکر و خلاق، اقدام به خرید استودیوهایی کرد که DNA مشترکی با فلسفه بازی‌سازی‌اش داشتند، از id Software گرفته تا Tango Gameworks، با حضور چهره‌هایی چون Shinji Mikami، خالق Resident Evil.

تبلیغات

پت هینز (Pete Hines)، رئیس سابق بخش نشر در شرکت Bethesda، در گفت‌وگویی درباره دوران فعالیتش در این شرکت توضیح داد که خریدهای بزرگ Bethesda در اواخر دهه ۲۰۰۰ میلادی نه با هدف تصاحب، بلکه برای همکاری با توسعه‌دهندگان هم‌فکر صورت گرفته است. پت هینز در مورد id Software گفت:

برای کاری که id Software انجام می‌داد احترام زیادی قائل بودم و واقعاً هدف ما این نبود که «ما می‌خواهیم شما را بخریم»، بلکه مثل MachineGames و Arkane، همه‌چیز با این جمله شروع شد که «دوست داریم با شما چیزی بسازیم، برای کاری که می‌کنید احترام زیادی قائلیم و شباهت‌های زیادی بین‌مان می‌بینیم».

شرکت Bethesda در آن دوره موفق شد استودیوهای id Software (سازنده Doom)، Arkane Studios (سازنده Dishonored، Prey، Marvel’s Blade)، MachineGames (سازنده Wolfenstein، Indiana Jones) و Tango Gameworks (سازنده The Evil Within، Hi-Fi Rush) را در مدت کوتاهی به مجموعه خود اضافه کند و از یک توسعه‌دهنده نقش‌آفرینی به یک ناشر قدرتمند تبدیل شود.

هینز همچنین درباره Tango Gameworks و بنیان‌گذار آن Shinji Mikami (شینجی میکامی)، خالق Resident Evil اعلام کرد، اگر فرصت همکاری با Shinji Mikami را دارید، همیشه باید بله بگویید.

او افزود که با وجود تفاوت ژانری میان بازی‌های Bethesda، همه آن‌ها یک ویژگی مشترک داشتند: بازی‌هایی با سبک مشابه توسط ناشران رقیب ساخته نمی‌شدند. بازی‌های تک‌نفره اول‌شخص، شبیه‌سازهای غوطه‌ور و بازی‌های ترسناک‌ سوم‌شخص کلاسیک در آن نسل چندان رایج نبودند.

یکی از مزایای بزرگ این خریدها، به گفته Hines، امکان همکاری میان تیم‌ها در موارد مشترک توسعه بود. او در ادامه گفت:

اگر در Bethesda Game Studios روی طراحی اسلحه کار می‌کنید، شاید بهتر باشد با id Software صحبت کنید تا ببینید چطور کاری می‌کنند که اسلحه‌ها حس سنگینی و قدرت داشته باشند.

این موضوع مشابه اتفاقی است که در روند توسعه Fallout 4 رخ داد و به بهبود گان‌پلی آن نسبت به عناوین قبلی سری Fallout منجر شد.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است