سون وینکه، رئیس Larian Studios و کارگردان Baldur’s Gate 3، برخی از دیدگاههای خود درباره فناوری هوش مصنوعی تولیدکننده را در یک مصاحبه با Gamespot به اشتراک گذاشت.
در حالی که سایر خالقان بزرگ نگران هستند که این فناوری در نهایت جایگزین انسانها شود، وینکه لزوماً این نگرانی را ندارد.
این بدان معنا نیست که وینکه کاملاً مخالف استفاده از هوش مصنوعی و حتی Generative AI در توسعه بازیهای استودیوی لاریان است. او درک میکند که این فناوری احتمال دارد در نهایت کار توسعهدهندگان را سریعتر کند، اما نمیگوید این رویکرد واقعاً باعث کوتاهتر شدن زمان توسعه یک بازی میشود یا خیر.
فکر میکنم نگاه سادهگرانه این است که فکر کنیم [هوش مصنوعی] زمان توسعه را کوتاه میکند. به نظر من این یک حقیقت قدیمی است: اگر به یک توسعهدهنده دو سال زمان بدهی، او سه سال زمان نیاز خواهد داشت. همین موضوع در اینجا هم صدق میکند. اگر توانایی انجام کارها به صورت سریعتر را داشته باشند، کارهای بیشتری انجام خواهند داد که در واقع چیزی است که شما میخواهید.
اما وقتی صحبت از جایگزینی انسانها با فناوری Genertive AI به میان میآید، که حتی ممکن است بخشهایی یا کل بازیها را تولید کند، وینکه فکر نمیکند چنین چیزی اتفاق بیفتد. او همچنین معتقد نیست که Generative AI همه کارها را برای سازنده انجام خواهد داد.
وینکه در این باره گفت:
فکر میکنم اگر این کار را بکنید، مزیت رقابتی داشته باشید زیرا این چیزی است که در اختیار همه قرار خواهد گرفت، درست است؟
اگر سطح پایه به دلیل در دسترس بودن فناوری تولید هوش مصنوعی برای همه افزایش یابد. این واقعیت جدیدی است که در آن قرار داریم. شما همچنان میخواهید چیزی خاص و فراتر از آن خلق کنید. فکر میکنم اینجاست که تیمهایی مثل ما تفاوت ایجاد میکنند. ما یک تیم بسیار ویژه هستیم. در واقع موقعیتها و جریان داستان را با دست میسازیم.
وقتی با مردم در این مورد صحبت میکنیم، موضوع همیشه به این ختم میشود که «وای خدای من، شغلهای ما از بین خواهند رفت» اما نه اینطور نیست، شما احتمالاً به شکل متفاوتی کار خواهید کرد و همچنان مهم خواهید بود.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید