تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: سه شنبه , ۶ آبان , ۱۴۰۴
X
رندی پیچفورد از خاطرات خود درباره بازی Half-Life و تماس غیرمنتظره رئیس Valve گفت

رندی پیچفورد از خاطرات خود درباره بازی Half-Life و تماس غیرمنتظره رئیس Valve گفت

رندی پیچفورد، مدیر استودیو Gearbox، خاطره‌ای جالب از زمانی تعریف کرده که ایده‌ای بر اساس Half-Life در ذهن داشته و به طور کاملاً غیرمنتظره تماسی از سوی گیب نیوئل رئیس شرکت Valve دریافت می‌کند.

تبلیغات

پیچفورد گفت:

پس از ترک استودیو ۳D Realms، ما به همراه تعدادی از همکاران سابق‌مان به استودیوی Rebel Boat Rocker پیوستیم. آن دوران واقعاً سخت بود. ما تمام ریسک‌ها را پذیرفته بودیم، داشتیم یک بازی جدید، یک موتور گرافیکی جدید، یک دنیای جدید و در عین حال یک شرکت تازه‌تأسیس می‌ساختیم.

اگر نام آن استودیو برای بسیاری آشنا نیست، دلیلش این است که بازی نخست آن توسط EA لغو شد و اعضای تیم پس از آن پراکنده شدند. تعدادی از آن‌ها بعدها Gearbox را تأسیس کردند که بعدا سری Borderlands را توسعه داد. پیچفورد در ادامه گفت:

من با چند نفر از افرادی که به‌شدت به آن‌ها احترام می‌گذاشتم تماس گرفتم و از آن‌ها خواستم اگر مایلند با من همراه شوند تا دوباره شروع کنیم و این مسیر را بسازیم. پس از آن‌که استودیو قبلی هنگام ساخت بازی و موتور اختصاصی خودش تعطیل شد، ما دیگر تمایلی نداشتیم همان اشتباه را تکرار کنیم تا مبادا Gearbox هم به همان سرنوشت دچار شود. در همان زمان Half-Life تازه منتشر شده بود و من ایده‌ای به ذهنم رسید. ما می‌توانستیم داستانی موازی با ماجراهای اصلی بازی روایت کنیم، ماجرایی که مطمئن بودیم در جریان بازی رخ داده اما بازیکنان از زاویه دید یکی از سربازان در تاسیسات Black Mesa آن را ندیده بودند. همه این ایده را دوست داشتند.

او هرگز فکرش را نمی‌کرد که این ایده به‌زودی به واقعیت تبدیل شود. پیچفورد ادامه داد:

من به چیزی به نام تجلی باور ندارم، به تصادف اعتقاد دارم. همان بعدازظهر، بدون هیچ اقدامی از طرف من، گیب نیوئل با من تماس گرفت. او شنیده بود که ما از Rebel Boat Rocker جدا شده‌ایم و من در حال راه‌اندازی تیمی جدید هستم. نیوئل می‌خواست بداند آیا ما علاقه‌مند به همکاری روی Half-Life هستیم یا نه. ما بلافاصله سوار هواپیما شدیم و طرح اولیه‌ای را ارائه دادیم که بعدها به Half-Life: Opposing Force تبدیل شد.

با این حال، در آن زمان Valve مالک رسمی Half-Life نبود و حق امتیاز بازی در اختیار Sierra On-Line قرار داشت. پیچفورد اضافه کرد:

آن‌ها گفتند، متأسفیم، ما در واقع مالک Half-Life نیستیم. باید به دفتر Sierra در همان خیابان بروید و با ناشر صحبت کنید. ما به آن‌ها اطلاع می‌دهیم که در راه هستید و می‌گوییم ایده‌تان جالب است، اما باید خودتان آن‌ها را متقاعد کنید چون این ناشر است که باید هزینه را پرداخت کرده و پروژه را تأیید کند.

نتیجه این اتفاق آن بود که بازی Opposing Force تنها حدود ۹ ماه پس از تأسیس Gearbox منتشر گردید و از همان‌جا تاریخ این استودیو نوشته شد.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است