تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: چهارشنبه , ۲۱ خرداد , ۱۴۰۴
X
روایت بازی Blood of Dawnwalker با انتخاب‌های شما شکل می‌گیرد

روایت بازی Blood of Dawnwalker با انتخاب‌های شما شکل می‌گیرد

Blood of Dawnwalker با ساختار روایی غیرخطی و آزادی عمل بالا، تجربه‌ای متفاوت در سبک نقش‌آفرینی خون‌آشامی برای سال ۲۰۲۶ وعده می‌دهد.

تبلیغات

طرفداران بازی‌های نقش‌آفرینی با محوریت خون‌آشام‌ها توجه کنند؛ Blood of Dawnwalker صرفاً یک ماجراجویی تیره‌وتار دیگر در سایه‌ها نیست. براساس گفته‌های کارگردان خلاق این پروژه، آقای ماتئوش توماشکویچ (Mateusz Tomaszkiewicz)، روایت این بازی قرار است قالب‌های رایج را بشکند و به بازیکنان اجازه دهد مسیر داستانی خود را با آزادی بی‌سابقه‌ای شکل دهند. کارگردان خلاق بازی در گفت‌وگو با رسانه‌ها، از میزان انعطاف‌پذیری داستانی Blood of Dawnwalker پرده برداشت. او تأکید کرد:

ما می‌خواستیم کنترل روایت را تا حد امکان در اختیار بازیکنان قرار دهیم؛ هدفی مشخص وجود دارد، اما مسیرهای بسیاری برای رسیدن به آن در نظر گرفته شده‌اند. این بدان معناست که ممکن است بازیکن با جناح‌هایی غیرمنتظره متحد شود یا حتی گروه‌هایی را به‌طور کامل از قلم بیندازد. شما می‌توانید با شورش انسانی متحد شوید یا بازی را به پایان برسانید بی‌ آن‌ که هرگز آن‌ها را ملاقات کرده باشید.

در قلب این ساختار، مفهومی قرار دارد که تیم سازنده آن را روایت سند باکسی (narrative sandbox) می‌نامد. برای توماشکویچ و توسعه‌دهندگان استودیوی Rebel Wolves، مسئله اصلی قرار دادن بازیکن در جایگاه هدایت‌کنندهٔ داستان است. او در ادامه تشریح کرد:

برای ما، این همان ویژگی منحصربه‌فرد بازی‌های ویدیویی در مقام رسانه‌ای داستان‌گوست؛ یعنی بازیکن در این بازی تنها ناظر روایت نیست، بلکه خودش آن را رقم می‌زند. نحوه‌ای که بازی به تصمیمات شما واکنش نشان می‌دهد، دقیقاً همان چیزی‌ست که این تجربه را ویژه می‌کند.

به بیان دیگر، انتخاب‌های بازیکن فقط ظاهری نیستند؛ بلکه تأثیر واقعی بر دنیای بازی و روند پیش‌روی او دارند.

این آزادی عمل، تنها به انتخاب‌های گفت‌وگویی یا شاخه‌های مختلف مأموریت‌ها محدود نمی‌شود. حتی ماهیت شخصیت اصلی، یعنی خون‌آشام بودن او، بر شیوهٔ شکل‌گیری داستان تأثیرگذار است. توماشکویچ در این‌باره می‌گوید:

وقتی کوئن (Coen) سلامت خود را از دست می‌دهد، ممکن است کنترل بر سرشت خون‌آشام‌گونه‌اش را از دست بدهد؛ اتفاقی که می‌تواند باعث شود به‌صورت غیرارادی یکی از شخصیت‌های غیرقابل‌بازی را از خون تهی کند. چنین رخدادی ممکن است باعث شود برخی گزینه‌های گفت‌وگویی یا حتی شاخه‌هایی از مأموریت‌ها برای همیشه قفل شوند، چون غریزهٔ تاریک او بر تصمیماتش غلبه کرده است.

در Blood of Dawnwalker، پیامدها به سادگی انتخاب از میان چند جمله در یک باکس گفت‌وگو خلاصه نمی‌شوند. بازی تلاش می‌کند تا پیچیدگی و واقع‌گرایی تصمیم‌ها را در دل گیم‌پلی خود جای دهد. هر کنش بازیکن می‌تواند پیامدهایی داشته باشد که پیش‌بینی آن‌ها آسان نیست.

چشم‌اندازی که استودیوی Rebel Wolves برای این بازی ترسیم کرده، جسورانه و متفاوت است؛ تجربه‌ای که هر بار بازی کردن آن می‌تواند کاملاً متفاوت باشد و هم انتخاب‌های بزرگ و هم غرایز پیش‌بینی ناپذیر شخصیت اصلی در آن نقش ایفا کنند. برای آن دسته از طرفداران بازی‌های خون‌آشامی که به دنبال تجربه‌ای نو و متفاوت هستند، Blood of Dawnwalker در سال ۲۰۲۶ نوید یک تجربهٔ تازه را می‌دهد.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است