پس از معرفی ریمیک Halo 1 با نام Campaign Evolved و نمایش یک دموی ۱۳ دقیقهای از آن، توسعه دهنده سابق این مجموعه، بازخورد منفیای نسبت به گیمپلی داشت و معتقد است که سادهسازیهای صورت گرفته در گیمپلی، روح بازی اصلی را از بین میبرد.

بامداد امروز و در جریان رقابتهای قهرمانی Halo، از ریمیک Halo: Combat Evolved با نام Campaign Evolved رونمایی شد و دموی آن به نمایش گرافیک و گیمپلی مدرن میپرداخت. گرچه این معرفی، بیحاشیه نبود و ذکر شدن نام پلی استیشن در میان سختافزارهای مقصد و البته برخی تغییرات رخداده در مقایسه با نسخه اوریجینال، واکنشهای مختلفی را به همراه داشت و البته صدای طرفداران قدیمی را درآورد. جیمی گریسیمر (Jaime Griesemer) نیز به عنوان دیزاینر بازیهای دوم و سوم Halo در واکنش به رونمایی ریمیک عنوان مذکور گفت:
یک ریمیک نمیتواند گذشته را تغییر دهد.
او در توییتی اعلام کرد که از سادهسازیهای رخ داده در ریمیک ناراضی است و اعتقاد دارد که این موضوع، منجر به از بین بردن روح بازی اصلی میشود. وی به مرحله The Silent Cartographer در این ریمیک اشاره کرد و گفت که بازیکن نباید بتواند با خودروی Warthog به سمت دشمن برود و به همین دلیل در بازی اصلی، سنگهای بزرگی در مسیر پلیر قرار داده شده تا مجبور به پیاده شدن از Warthog شود، اما اکنون این سنگها با جعبههای تخریبپذیر جایگزین شدهاند. به تعبیر گریسیمر، این اتفاق منجر به خراب شدن فلسفه و ساختار نبردها میشود و نشان میدهد که تیم جدید، درک درستی از تصمیمات اتخاذ شده در روند دیزاین بازی اصلی ندارد. همچنین وی به وجود درخت در محل فرود WooHoo Jump نیز انتقاد داشت، چرا که در بازی اوریجینال خبری از این درختها نبود.
این توسعه دهنده در ادامه پست خود و در پاسخ به نظر کاربران، به صراحت بیان داشت که ریمیکها و ریمسترها، روح بازی اصلی را نابود میکنند و فقط برای پول ساخته میشوند. سازندگانی که در این پروژهها حضور دارند، هرگز موفقیتی کسب نمیکنند و حتی اگر ریمیک با استقبال روبرو شود، هرگز نمیتواند اعتباری که نسخه اوریجینال داشت را به طور کامل دریافت نماید.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید