به نظر میرسد که مایکروسافت آماده است تا فناوری جدید Muse AI را برای بازیهای ویدیویی به مرحلهی اجرایی برساند. در مصاحبه اخیر ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیرعامل مایکروسافت، ایشان اعلام کرد که این شرکت قصد دارد سیستم جدید هوش مصنوعی خود را با یک مجموعه از بازیها آموزش دهد.
نادلا در پادکست Dwarkesh Patel توضیح داد که هدف از این آموزش، توسعه سیستمی است که بتواند به صورت مستقل بازیها را تجربه کند.
نادلا گفت:
وقتی فیل اسپنسر برای اولین بار این فناوری را به من نشان داد، یک کنترلر ایکس باکس در دست داشت و این مدل اساساً ورودی را دریافت و خروجی متناسب با آن را تولید میکرد. و نتیجه با آن چه در بازی اتفاق میافتاد، همخوانی داشت.
او افزود که این لحظه، برای او یک نقطه عطف بزرگ بوده است:
این یک لحظه شگفتانگیز است. درست مثل زمانی که برای اولین بار دیدیم ChatGPT جملات را کامل میکند، یا DALL-E تصاویری خلق میکند، یا Sora کارهای خارقالعادهای انجام میدهد. این هم یکی از همان لحظات است.
هرچند نادلا دربارهی تاثیرات این قابلیت بر توسعه بازیها و تجربه بازیکنان به جزئیات بیشتری اشاره نکرد، اما مایکروسافت در معرفی Muse AI تاکید کرده که این فناوری پتانسیل بالایی برای کمک به توسعه بازیها، افزایش دسترسپذیری و حتی حفظ و آرشیو بازیهای قدیمی دارد.
هوش مصنوعی در صنعت بازیهای ویدئویی همچنان موضوعی بحثبرانگیز است. اخیراً کاربران استیم درخواست کردهاند که گزینهای برای فیلتر کردن بازیهایی که از هوش مصنوعی مولد (Generative AI) استفاده میکنند، اضافه شود. حتی مدیران شرکتهای بزرگ نیز در این بحث شرکت کردهاند، تا جایی که استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل Take-Two، اظهار داشته که به اعتقاد او چیزی به نام هوش مصنوعی واقعی وجود ندارد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید