با توجه به ویژگیهای فنی احتمالی کنسول دستی PS6، به نظر میرسد ساخت نسخهای از یک عنوان انحصاری برای این سختافزار، به مراتب راحتتر از توسعه پورت PC آن باشد.
سونی و مایکروسافت به دنبال گسترش تجربه گیمینیگ روی دستگاههای مختلف هستند، از تلاش سونی برای ساخت پورت PC از عناوین انحصاری و شایعه توسعه یک کنسول دستی جدید گرفته تا جدیت مایکروسافت در تبدیل شدن به یک ناشر و خارج شدن از محدودیت عرضه بازیها برای یک کنسول. در این میان اما، سونی با یک چالش احتمالی روبهرو خواهد شد و آن هم ساخت نسخه کامپیوتر از بازیهای فرستپارتی است که با توجه به برخی دلایل فنی، سختتر از ساخت نسخهای از این بازیها برای کنسول دستی پلی استیشن ۶ خواهد بود.
در قسمتی جدید از پادکست Broken Silicon از تیم تولید محتوای Moore’s Law is Dead، برایان هیمسکرک (Bryan Heemskerk) از استودیو Massive Damage، به تحلیل شرایط سونی در نسل بعدی کنسولها پرداخت. او بیان کرد که بعید میداند کنسول دستی احتمالیای که همراه با پلی استیشن ۶ به بازار خواهد آمد، مانعی برای ژاپنیها باشد. این موضوع با توجه به تمرکز توسعه دهندگان روی کاهش رزولوشن بازیها به جای کم کردن جزئیات گرافیکی، توجیهپذیرتر است و نشان میدهد که کنسول دستی احتمالی سونی که از فناوریهای FSR 4 و PSSR پشتیبانی میکند، میتواند مقصدی بیدردسر برای تجربه عناوین انحصاری باشد.
هیمسکرک معتقد است که نسخه سوییچ ۲ بازی Street Fighter 6، به لطف روشن کردن گزینه DLSS و پایینتر بودن رزولوشن آن در این سخت افزار، نسبت به نسخه ایکس باکس سری اس، تجربه بصری بهتری ارائه میدهد و از همین نظر، کاهش رزولوشن به جای کاهش جزئیات بصری، برای توسعهدهندگان تبدیل به یک گزینه ایدهآل شده تا بتوانند بازی خود را با کنسولهای دستی نیز سازگار کنند.
همچنین به لطف مساعد بودن شرایط کنونی بازار برای عرضه کنسولهای قابل حمل و البته شکستی که مایکروسافت در فروش کنسول اقتصادی سری اس داشت، میتوان عرضه پلی استیشن دستی را یک سیاست درست از سوی سونی دانست. این پیشبینی، حتی در صورت رقم خوردن یک اختلاف فنی فاحش میان مشخصات پلی استیشن ۶ و کنسول دستی سونی، همچنان درست و محتمل به نظر میرسد.
اما هیمسکرک، به مسئله پورت PC بازیهای پلی استیشن اشاره دارد و معتقد است که اکنون، استودیوهای سونی به پیکربندی سختافزار کامپیوترها و همچنین بهینهسازیهای احتمالی در جهت اجرای آنها روی پردازندهها و کارت گرافیکهای قدیمیتر توجه ویژهای دارند و بعید است شاهد به چالش کشیدن تمام قدرت کنسول پلی استیشن ۶ توسط تیمهای فرستپارتی باشیم. برای مثال، بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater در زمان خود به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۲ منتشر شد و توانست تا تمام توان سختافزاری این کنسول را به چالش بکشد. اما اکنون نسخه کامپیوتر ریمستر آن، شرایط فنی و گرافیکی بهتری در مقایسه با Metal Gear Solid V: The Phantom Pain که ۱۰ سال پیش روی کامپیوتر هم منتشر شد ندارد و همچنان از ارائه یک تجربه پولیش شده و مدرن به گیمرها ناتوان است.
در مثالی دیگر، بازی Death Stranding 2: On the Beach مورد توجه است که به دلیل عرضه انحصاری خود برای پلی استیشن ۵، توانست تا از نهایت توان موتور Decima بهره ببرد و در نهایت، عنوان Metroid Prime Remastered را نیز باید در نظر گرفت که به دلیل انحصاری بودن برای نینتندو سوییچ، توانست تا این سختافزار را تا حد ممکن به چالش بکشد. همچنین با توجه به عدم برخورداری AMD از جایگاه لازم برای توسعه تمام و کمال ویژگیهای نرمافزاری مورد نیاز کنسولهای نسل بعد برای کامپیوترهای شخصی، میتوان مطمئن بود که توسعه نسخه PC بازیهای انحصاری پلی استیشن، اجازه استفاده کامل سازندگان از توان پلی استیشن ۶ را نخواهد داد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید