اگرچه بازی نقشآفرینی اخیراً منتشرشده Clair Obscur: Expedition 33 برای Sandfall Interactive موفقیتآمیز بوده اما گیلام بروش، مدیرعامل این استودیو، توضیح داده است که چرا با یک ناشر بزرگ همکاری نکرد.
بروش در گفتوگو با تولیدکننده محتوای فرانسوی تحت نام Pouce Café مشخص کرد که با وجود سابقه همکاری با یوبیسافت در گذشته به عنوان مدیر توسعه و سرپرست روایت، تصمیم گرفته است به تنهایی کار کرده و یک استودیوی جدید برای ساخت Clair Obscur: Expedition 33 تأسیس کند.
در این مصاحبه، بروش اشاره میکند از آنجا که این یک IP کاملاً جدید بود، احتمالاً با مقاومت زیادی از سوی بوروکراسی موجود در شرکتهای بزرگ مواجه میشد.
او در این باره گفت:
کاملاً مشخص است. پروژههایی مثل این و به طور کلی IPهای جدید، داستانهای اصیل و شخصیتهای کاملاً متفاوت، در یک شرکت بزرگ بهسختی پیش میروند. مراحل تأیید زیادی وجود دارد و بهطور کلی، در ساختارهای بزرگ، باید قبلاً ثابت کرده باشید و در سطوح بالای سلسلهمراتب بوده تا حتی فرصت ارائه چنین پروژهای را داشته باشید.
بروش معتقد است که اگر سندفال اینتراکتیو با یک ناشر بزرگ همکاری میکرد، موانع زیادی سر راه استودیو قرار میگرفت و در نهایت توسعه بازی «۲۵ سال» طول میکشید. او همچنین به تمایل استودیو برای انجام کارها به روش خودش اشاره میکند.
بروش در ادامه توضیح داد:
به نظر من چنین پروژهای در یک شرکت بزرگ ۲۵ سال طول میکشید تا ساخته شود. من آنقدر صبر ندارم. ما همچنین میخواستیم کارها را به روش خودمان انجام دهیم و واقعاً یک فضای خاص خلق کنیم. این بازی دقیقاً همین است؛ خلق یک حس و حال خاص.
فکر میکنم اگر موفق شدیم، به این دلیل است که کارها را درست انجام دادیم. ما دفترهای واقعاً خوبی داریم. یک باغ بزرگ داریم، هر روز ظهر پتانک بازی میکنیم، که حتی در بازی هم نشان داده شده است. برای خلق یک بازی که احساسات را برانگیزد، واقعاً به آن حس «یک گروه از دوستان که با هم چیزی میسازند» نیاز داشتیم.
بروش معتقد است که این اتفاق فقط در صورتی ممکن بود که سندفال اینتراکتیو یک استودیوی مستقل باقی بماند. او همچنین اشاره میکند که کوچک بودن استودیو (حدود ۲۵ کارمند) به فرهنگ داخلی کمک میکند چرا که همه یکدیگر را میشناسند:
این چیزی است که فقط در یک استودیو مستقل میتوانید انجام دهید. شاید بازی بزرگ به نظر برسد اما ما اینجا فقط ۲۵ نفر هستیم و همدیگر را خوب میشناسیم. انجام چنین کاری در یک استودیوی بزرگ بسیار سختتر از یک تیم کوچک بوده و از سوی دیگر تأسیس استودیوی خودتان هم بسیار چالشبرانگیز است. به عبارتی، همه چیز آسان و راحت نیست. کار بسیار زیادی میطلبد. به عنوان یک مؤسس، برای چندین سال تعطیلات بسیار کمی دارید و شبهای بیخواب زیادی خواهید داشت اما ارزشش را دارد. کاملاً ارزشش را دارد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید