استودیو ساکر پانچ (Sucker Punch) شرح داده است که چگونه بازی Ghost of Yōtei موفق شده با وجود جهان وسیع و گسترده بدون افت عملکرد اجرا شود

آدرین بنتلی (Adrian Bentley)، برنامهنویس ارشد استودیو در وبلاگ پلی استیشن، در مورد این دستاورد گفت:
بیشتر کردن میدان دید، انتقال وظیفه پردازش اشیا به GPU و حذف بسیاری از دادههای غیرضروری پیش از ورود به G-Buffer، از کارهای هوشمندانهای بود که انجام دادیم.
به گفته اعضای استودیو، کوهها در فواصل دور برای داشتن جزئیات بیشتر به صورت از قبل پردازش شده و بافتهای Baked شده در بازی قرار گرفتند. با وجود آنکه اکنون هنگام اتکا بر محاسبات GPU میتوان حدود دو برابر قبل چمن و اشیا مختلف را پردازش کرد، اما سازندگان جزئیات و المانهای بازی (سنگ، درخت و بوته) که ممکن است حتی به یک میلیون داده در هر صحنه برسد را به تنها ۶۰ هزار کاهش دادند.
بنتلی اضافه کرد:
از دید فنی، برای منتقل کردن آن حس خاص باید میدان دید را افزایش میدادیم، که باعث رندرینگ و پردازش بهتر چمنها و کوههای دوردست میشود.
برای دستیابی به این موضوع، تیم توسعهدهنده بازی با تکیه بر Procedural Assisted Authoring و محاسبات زنجیرهای GPU، پروژه را جلو بردند که باعث میشد تا تنها دادههای ضروری پردازش شود.
تعامل با بازی نیز مطابق یک برنامهریزی از پیش انجام شده پیادهسازی شد؛ در هر فریم یک cut buffer مجزا ساخته میشود تا مسیر حرکت سلاح و محل برخورد ضربه را به شکل دقیق مشخص کند. این موضوع باعث میشود قطع شدن ساقه گیاهان دقیق و واقعگرایانه صورت پذیرد. در مناطق برفی نیز، برای بازی سیستمی طراحی شده که هنگام راه رفتن، غلت خوردن یا مبارزه، برف تغییر شکل دهد.
اتمسفر و جو بازی غوطهوری بسیار بهتری در مقایسه با موتور بازی Ghost of Tsushima داشته است. به دلیل آنکه کوه Yōtei در اکثر اوقات پشت ابرهای متحرک و سریع قرار دارد و تیم سازنده از سیستمی خاص برای پردازش ابرها استفاده کرده است. ابرها دارای نقشه حرکتی منطبق با کوه هستند. با ذخیرهسازی دادههای مربوط به عمق ابرها، موتور بازی محاسبه و تعیین میکند که چه مقدار از کوه باید توسط ابرها پوشانده شود. همچنین، نحوه پردازش مه در بازی با کمک فناوری FP16 کنسول PlayStation 5 به سازندگان این اجازه را میدهد تا محل دقیق پرتوهای نور خورشید را مشخص کنند.
سیستم دنیای بازی Ghost of Yōtei فقط یک ترفند بهخصوص نیست، مجموعهای از شاهکارهای مهندسی و برنامهنویسی در بحث پردازش از جمله جزئیات از پیش پردازش شده، پردازش اجسام با GPU، دسترسی دقیق و صرفهجویی در پردازش داده و تعاملات با مواد، کنار یکدیگر قرار گرفته تا تیم توسعه بتواند با دست باز خلاقیت خود را نشان دهند، بدون آنکه مشکلی در عملکرد بازی پیش آید.
بازی Ghost of Yōtei هم اکنون برای پلیاستیشن ۵ در دسترس قرار دارد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید