در طول دو فصل، سریال انیمیشنی Arcane از نتفلیکس، جهان یک بازی ویدیویی را به یک اثر تلویزیونی سطح بالا تبدیل کرد.
این سریال عمیقترین پرداخت ممکن را به شخصیتهای بازی پرطرفدار League of Legends ارائه داد و دنیای غنی این بازی را، که پیشتر بیشتر در حاشیه روایت اصلی قرار داشت، با جزئیات توسعه داد. در حالی که تمرکز اصلی سریال بر داستان خواهران وای (Vi) و جینکس (Jinx) بود، شخصیتهای دیگر بازی نیز از طریق انیمیشن بهصورت زنده و باورپذیر جان گرفتند.
این سریال که منتقدان آن را ستودهاند و پایگاه خبری اسکرین رنت فصل دوم آن را “شاهکاری واقعی” خوانده است، نتیجه تلاش عظیم در تمام مراحل تولید بود. کریستین لینکه، تهیهکننده اجرایی، شورانر، و مدیر استودیوی انیمیشن شرکت Riot Games، هدایت داستان را از ابتدا تا پایان بر عهده داشت و با کسانی چون بارتلمی بارت مائونوری، کارگردان مشترک و مدیر خلاق استودیوی فرانسوی Fortiche Productions همکاری کرد. همچنین نویسندگانی مانند آماندا اورتون (که تهیهکننده سریال Severance نیز هست) نقش کلیدی در شکلدادن لحظات مهم و پرتنش سریال داشتند.
اش کراسان از اسکرین رنت با لینکه، مائونوری و اورتون درباره روند اقتباس جهان League of Legends به سریال Arcane گفتگو کرد. آنها درباره همکاری بین تیمها و چگونگی شکلگیری تیم Arcane صحبت کردند، همچنین درباره آینده این جهان و احتمال بازگشت به برخی شخصیتها اظهار نظرهایی داشتند؛ بهویژه پاسخ مبهم لینکه درباره امکان ساخت اسپینآفی با محوریت Vi و کیتلین.
Arcane توانست دنیای League of Legends را به شکلی احساسی و هیجانانگیز بازآفرینی کند و در عین حال برای بینندگانی که هرگز بازی نکرده بودند نیز قابل درک و جذاب باشد. لینکه گفت: «ما باید عناصر انسانی و جهانشمول را پیدا میکردیم. برای من و الکس (یی، خالق مشترک سریال)، همهچیز با علاقه شخصیمان به وای و جینکس شروع شد.»
او افزود: «این شخصیتها در بازی، سرگرمکننده، پر سر و صدا و پررنگ هستند، اما در عین حال داستان خواهرانهای در میان است که باعث میشود بخواهیم بدانیم چه اتفاقی بین آنها افتاده که به دشمن تبدیل شدهاند. این موضوع برای هر کسی که خواهر یا برادری دارد قابل درک است.»
آماندا اورتون هم گفت: «من عاشق بازیهای ویدیویی هستم، ولی پیش از این League of Legends را بازی نکرده بودم. بنابراین از دانش کریستین و الکس استفاده میکردم، اما در عین حال با نگاه یک بیگانه به دنیا نگاه میکردم: دوست دارم چه چیزی ببینم؟ با چه چیزی ارتباط برقرار میکنم؟ و ما کار را با شخصیتها و خواستههایشان شروع کردیم، چیزهایی که برای خودمان هم شخصی بودند.»
شخصیتهای Vi و Jinx از ابتدا قرار بود تا حدود زیادی شبیه نسخههای داخل بازی باقی بمانند، اما لینکه اشاره کرد که تجربه بازی کردن با این شخصیتها نقش مهمی در نگارش آنها داشت. او گفت: «برای من و الکس راحتتر بود چون خودمان بخشی از تیم خلقکننده آنها بودیم. خیلی خوب میشناختیمشان.»
لینکه ادامه داد: «وقتی به دنیای Arcane قدم گذاشتیم، پرسشهایی مثل “آنها در کودکی چطور بودند؟ با هم چطور بزرگ شدند؟ چی میخوردند؟ تمیز بودند یا نه؟ اوقات فراغتشان را چطور میگذراندند؟” مطرح شد. اینها چیزهایی هستند که باید هنگام خلق یک انسان واقعی پشت شخصیتهای بازی به آن فکر کنید.»
او اضافه کرد که شناخت تجربه بازی بسیار حیاتی بود. در League of Legends، هر شخصیت سبک بازی خاص خودش را دارد. وای و جینکس کاملاً متفاوت بازی میشوند، پس در سریال هم باید شخصیتهایی متمایز میداشتند. لینکه گفت: «وقتی یک درگیری پیش میآید، چه کسی اول وارد میشود؟ وای یا جینکس؟ چه کسی زنده بیرون میآید؟ ما تلاش کردیم تمام این تفاوتها را حفظ کنیم.»
با این حال، با وجود موفقیت عظیم سریال، پایان فصل دوم، پایان کل Arcane است، موضوعی که برای خیلیها غیرمنتظره بود. اما این پایان بهمعنای بستهشدن درهای جهان League of Legends نیست. لینکه گفت: «این IP فوقالعاده سرگرمکننده است. انواع ژانرها و شخصیتها را میشود در آن کشف کرد. ولی در حال حاضر زمان آن رسیده که یک قدم به عقب برداریم و به کل نقشه نگاه کنیم.»
او ادامه داد: «Arcane اولین پروژهای بود که به عنوان یک تیم، یک شرکت و یک استودیو انجام دادیم. حالا پروژههای دیگری هم هست که میخواهیم کشفشان کنیم. همه چیز بستگی دارد به اینکه چه چیزهایی برای تیم خلاق ما اهمیت دارد. اینکه چه چیزی باید وجود داشته باشد نه اینکه صرفاً چه چیزی از نظر استراتژیک منطقی است.»
اورتون هم دیدگاه خودش را درباره آینده این شخصیتها داشت: «وقتی فصل اول و دوم را مینوشتیم، من مادر نبودم، ولی حالا هستم. و با خودم فکر میکردم: چقدر چیزهای بیشتری درباره مادر شدن، یا تغییر مراحل زندگی هست که میشود کاوش کرد. مثلاً شخصیتهای مسنتر؛ وقتی وای و کیتلین بزرگتر شدهاند و حالا بالغاند، چه تصمیماتی میگیرند؟»
طبیعتاً، همه قهرمانان League of Legends از وقایع Arcane جان سالم بهدر نبردند. اورتون گفت: «از ابتدا میدانستیم که باید برای اعمال شخصیتها پیامدهایی در نظر بگیریم. همه در موقعیتی قرار گرفتند که مجبور بودند تصمیمات تراژیکی بگیرند یا اشتباهاتی مرتکب شوند که عواقب بزرگی دارد. و باید این پیامدها واقعی باشند.»
مائونوری نیز درباره آینده صحبت کرد، هرچند تمرکزش بیشتر بر نوع همکاری بود تا شخصیتها. او گفت: «مثل حرفی که کریستین زد، IP بازی League of Legends بیپایان است. چیزهای زیادی هست که میشود کشف کرد. من شخصیت محبوب خودم را دارم، ولی باید ببینیم چه میشود.» در نهایت، او افزود: «مهم نیست پروژه بعدی چی باشد، اگر با همین آدمها کار کنم، خوشحال خواهم بود.»
تیم سازنده Arcane درباره دشواریهای اقتباس این جهان بازی برای تلویزیون نیز صحبت کردند. لینکه این تجربه را «طاقتفرسا، ولی ارزشمند» توصیف کرد. او گفت: «هیچچیز آسان نبود. رویای ما خلق چیزی بود که یک گام بزرگ در داستانگویی دراماتیک و انیمیشن سریالی باشد. هیچ الگویی برایش وجود نداشت. هر تصمیمی که میگرفتیم، یک چالش جدید بود چون هیچکس قبلاً کاری در این مقیاس انجام نداده بود.»
مائونوری افزود: «ساختن تیم خیلی سخت بود. ما هنوز تازهکار بودیم و کار بزرگی نکرده بودیم، برای همین سخت بود جذب استعدادها. اما وقتی پایلوت را ساختیم، همهچیز تغییر کرد. آنجا بود که فهمیدم شاید واقعاً داریم کار خاصی انجام میدهیم.»
در پایان، سختیهای ساخت Arcane باعث ایجاد پیوند عمیقی بین اعضای تیم شد. به گفته لینکه: «چه موسیقی، چه انیمیشن، چه صداپیشگان، همهچیز طوری بود که حس میکردی همه با هم در یک مأموریت خاص هستید. وقتی به گذشته نگاه میکنی، با افتخار به یاد میآوری. راستش، همین قسمت برای من خاصترین است: اینکه همه با هم جادو خلق میکردیم.»
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید