موفقیت تاریخی و بینظیر بازی Baldur’s Gate 3 در سالهای اخیر، استاندارد جدیدی را برای ژانر نقشآفرینی تعریف کرده است. با این حال، استودیوی لهستانی CD Projekt Red اعلام کرده که اگرچه این موفقیت را تحسین میکند، اما قصد ندارد فرمول برنده خود را برای تقلید از لاریان تغییر دهد.

میخال نواکوفسکی (Michał Nowakowski)، مدیرعامل مشترک CD Projekt Red، در مصاحبه با PC Gamer توضیح داد که آنها به Baldur’s Gate 3 به عنوان یک منبع الهام نگاه میکنند، اما این الهام در بخش «کیفیت»، «جاهطلبی» و نحوه تعامل بازیکن با جهان بازی است، نه در سبک گیمپلی. او به صراحت گفت:
الهامات زیادی در کاری که Baldur’s Gate 3 انجام داد وجود دارد، اما ما قطعاً قرار نیست چیزی شبیه بازیای بسازیم که لاریان ساخته است. ما همچنان به آنچه در The Witcher 3 و Cyberpunk 2077 داشتیم، پایبند هستیم.
نواکوفسکی در ادامه توضیح داد که استراتژی CD Projekt Red بر پایه ساخت بازیهای نقشآفرینی اکشن و جهانباز بزرگ با تمرکز بر روایت سینمایی بنا شده است که مسیری کاملاً متفاوت از سبک نوبتی و CRPG کلاسیک لاریان محسوب میشود. با این حال، او تاکید کرد که هدف آنها صرفاً تکرار بازیهای قبلی با گرافیک بهتر نیست و قصد دارند در پروژههای آینده (مانند The Witcher 4) نوآوری داشته باشند و از نحوه تعامل عمیق BG3 با جهان بازی درس بگیرند.
دیدگاهتان را بنویسید