بازی علمیتخیلی Pragmata که قرار است در سال ۲۰۲۶ برای پلی استیشن ۵ منتشر شود، مسیر طولانی و پرچالشی را تا عرضه پشت سر گذاشته است. اکنون با اظهارات جدید سازندگان، جزئیات بیشتری درباره دلایل این تأخیر طولانی ارائه شده است.
شرکت کپکام نخستینبار در رویداد PS5 Future of Gaming در سال ۲۰۲۰ از بازی Pragmata رونمایی کرد و تاریخ انتشار اولیه آن را سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) اعلام نمود. با این حال، این برنامه هرگز عملی نشد و اکنون عرضهی بازی چهار سال دیرتر از زمان پیشبینیشده انجام خواهد شد.
در گفتوگویی با رسانهی TheGamer، چو یونگهی (Cho Yonghee)، کارگردان بازی، درباره دلایل طولانی شدن روند تولید این شوتر علمیتخیلی توضیح داد. به گفتهی او، مفهوم اصلی بازی طی این سالها تغییر نکرده، اما پیادهسازی عنصر معمایی مبتنی بر هک در گیمپلی بازی بسیار دشوار بوده است. وی اظهار داشت:
یکی از دلایل اصلی تأخیر بازی، آزمون و خطاهای فراوانی بود که داشتیم. بارها عقب و جلو آمدیم تا ببینیم چه چیزی جواب میدهد و چه چیزی بهتر عمل میکند.
نائوتو اویاما (Naoto Oyama)، تهیهکنندهی بازی، نیز در ادامه درباره ترکیب منحصربهفرد مکانیکهای تیراندازی و هک در بازی توضیح داد. او گفت:
داشتن دو مکانیک (هک توسط دایانا و تیراندازی توسط هوگو) یکی از دلایلی بود که باعث شد زمان بیشتری صرف توسعهی بازی کنیم. زمان زیادی صرف کردیم تا همه چیز را درست و صحیح متعادل کنیم.
چو یونگهی همچنین دربارهی رونمایی اولیهی بازی در سال ۲۰۲۰، اینگونه توضیح داد:
معرفی زودهنگام بازی برای ما انگیزهساز بود. اگر آن تریلر را آن زمان منتشر نمیکردیم، ممکن بود Pragmata امروز بازی متفاوتی باشد. اگرچه پروسه ساخت Pragmata طولانی شده، اما میتوان گفت که این انتظار طولانی احتمالاً ارزشش را خواهد داشت.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید