طبق یک پست رسمی وبلاگ، سامسونگ SDI با شرکت خودروسازی کرهای KG Mobility همکاری کرده است تا باتری نسل بعدی سیلیکون-کربن برای خودروهای الکتریکی توسعه دهند.
این باتریها از سلولهای سری ۴۶ سامسونگ SDI با کاتدهای NCA با ظرفیت بالا و آندهای سیلیکون-کربن (Si-C) استفاده میکنند. فناوری Si-C تورم باتری را کاهش داده و طول عمر آن را افزایش میدهد، در حالی که طراحی بدون تب باعث افزایش خروجی انرژی و شارژ سریعتر میشود. مدیریت حرارتی بهبودیافته و فرآیندهای ساخت، این باتریها را با هدف ارائه محدوده رانندگی طولانیتر و عملکرد بهتر برای خودروهای برقی آینده، ایمنتر و قابل اعتمادتر میکنند.

اگرچه این خبر عالی است، اما سامسونگ هنوز تمایلی ندارد گوشیهای سری گلکسی S26 را به باتریهای سیلیکون-کربن مجهز کند. این موضوع کمی ناراحتکننده است. باتریهای سیلیکون-کربن (Si-C) ارتقای قابل توجهی نسبت به باتریهای استاندارد لیتیم-یون که در اکثر گوشیهای هوشمند فعلی وجود دارند، محسوب میشوند. در حالی که باتریهای سنتی از گرافیت برای ذخیره انرژی استفاده میکنند، نسخههای جدیدتر با سیلیکون ترکیب شدهاند، که میتواند تا ۱۰ برابر بیشتر از گرافیت انرژی ذخیره کند و این امکان را برای سازندگان فراهم سازد که ظرفیت باتری بسیار بیشتری را (مثلاً ۸۰۰۰mAh به جای ۵۰۰۰mAh) در گوشیهایی که همچنان باریک و سبک باقی میمانند، جای دهند.
مزیت اصلی برای کاربران، افزایش چشمگیر طول عمر باتری بدون تحمل وزن بالای گوشیهای قدیمی است. علاوه بر ظرفیت زیاد، باتریهای Si-C همچنین از سرعت شارژ بسیار بالاتر پشتیبانی میکنند و عملکرد بسیار بهتری در هوای یخزده دارند، شرایطی که معمولاً باتریهای سنتی را فوراً تخلیه میکند.
کاربران امیدوار بودند که سامسونگ سرانجام باتریهای سیلیکون-کربنی را در گوشیهای آینده خود به کار گیرد، اما شایعات نشان میدهند که S26 اولترا همچنان از ظرفیت ۵۰۰۰mAh بهره خواهد برد که در شش سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته است.

انتظار میرود گلکسی S26 اولترا با استفاده از پنل OLED M14 برای صفحه نمایش خود، طول عمر باتری بیشتری ارائه دهد. اگرچه پنل M14 هیجانانگیز است، شایعات نشان میدهند که این پنل ارتقای بصری قابل توجهی نسبت به دستگاههایی مانند iQOO 15 ارائه نخواهد داد.
گزارشها حاکی از آن است که سامسونگ بهرهوری انرژی را نسبت به عملکرد نمایشگر، در بالاترین سطح اولویت میدهد. گلکسی S26 اولترا برای حفظ عمر باتری ۵۰۰۰mAh خود، ممکن است عمق رنگ را به ۸ بیت محدود کند، روشنایی را تا ۲۶۰۰ نیت کاهش دهد و از PWM با فرکانس پایین استفاده نماید.
بنابراین، شاید سال ۲۰۲۷ سالی باشد که سامسونگ تلاش خود را خواهد کرد تا باتریهای Si-C را در گوشیهای گلکسی به کار گیرد؛ شاید…
دیدگاهتان را بنویسید