تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: چهارشنبه , ۱۶ مهر , ۱۴۰۴
X
سونی در مقطعی تا آستانه کسب مجوز FIFA و خرید استودیوی پیتر مولینیو پیش رفت

سونی در مقطعی تا آستانه کسب مجوز FIFA و خرید استودیوی پیتر مولینیو پیش رفت

به گفته دو تن از مدیران سابق سونی، این شرکت در مقطعی به کسب مجوز FIFA و همچنین خرید استودیوی پیتر مولینیو نزدیک شده بود.

تبلیغات

سونی در مسیر تبدیل شدن به یکی از غول‌های صنعت بازی‌های ویدیویی، تصمیم‌های سرنوشت‌ساز بسیاری را پشت سر گذاشته است. به‌تازگی مشخص شده که این شرکت در میانه دهه ۹۰ میلادی تا آستانه تصاحب امتیاز FIFA و همچنین استودیوی بریتانیایی Bullfrog پیش رفته بود.

مارتین آل‌تایمز (Martin Alltimes)، تهیه‌کننده ارشد پیشین سونی، در مصاحبه‌ای با وبسایت The Game Business به مناسبت سی‌امین سالگرد پلی‌ استیشن، درباره این موضوع صحبت کرده است. او به یاد می‌آورد که پیتر مولینیو، یکی از بنیان‌گذاران، تهیه‌کنندگان و طراحان استودیوی بریتانیایی Bullfrog، در دهه ۹۰ میلادی در حال معرفی پروژه‌های آینده خود به شرکت‌های مختلف بود.

وی در این باره گفت:

یکی از تهیه‌کنندگان را که از دوستان پیتر بود، به‌خاطر دارم که هنگامی که در حال صحبت کردن با تلفن بود، روبه‌رویش نشسته بودم. پیتر بازی Dungeon Keeper، عنوان The Indestructibles که هرگز منتشر نشد و چند پروژه دیگر را معرفی کرد. در پایان، تصمیم گرفتیم که خرید کل استودیو هم ساده‌تر و هم ارزان‌تر است. با این حال، در نهایت این استودیو توسط EA خریداری شد.

در آن زمان، پیتر مولینیو به‌ عنوان یک توسعه‌دهنده موفق در صنعت شناخته می‌شد. بازی‌هایی مانند Populous و Theme Park نمونه‌هایی بارز از استعداد و درک بالای او از بازار بودند و ناشران مختلف مشتاق همکاری و سرمایه‌گذاری روی آثار او بودند. وقتی سونی پیشنهاد خرید استودیوی او را ارائه داد، رقبایی مانند EA نیز سریعاً واکنش نشان دادند.

مدیر سابق سونی در ادامه افزود:

EA نمی‌خواست این فرصت را از دست بدهد. آن‌ها در آن زمان بازی Theme Park را هم منتشر کردند، که فکر می‌کنم چهارمین یا پنجمین موفقیت متوالی پیتر بود.

سونی همچنین در آن زمان، برای دریافت مجوز FIFA نیز اقدام کرد. خوان مونتس (Juan Montes)، پیشین توسعه نرم‌افزار پلی‌ استیشن، می‌گوید:

ما در آن زمان در حال توسعه یک بازی فوتبال بودیم. فناوری لازم و کیفیت خوبی وجود داشت و ما به کسب مجوز FIFA بسیار نزدیک بودیم.

اما در نهایت تصمیم گرفتیم برای حفظ رابطه‌ی خوب با یک توسعه‌دهنده ثالث، این مسیر را دنبال نکنیم. با این حال، واقعاً نزدیک بودیم که در این حوزه حضور پیدا کنیم.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است