گزارش جدید منتشر شده بیان میکند که سونی در نظر دارد موتور بازیسازی Decima را در اختیار استودیوهای دیگر قرار دهد. این موتور با بهینهسازی مناسب جلوههای بصری چشمگیری ارائه میدهد.
موتور Decima نخستین بار در سال ۲۰۱۳ توسط استودیوی Guerrilla Games برای بازی Killzone: Shadow Fall ساخته شد؛ با این حال، در آن زمان به بهبودهای بسیاری نیاز داشت. سپس در ساخت بازی Horizon Zero Dawn نیز از آن استفاده شد. پس از آن، هیدئو کوجیما و Guerrilla همکاری نزدیکی را آغاز کردند تا این موتور را ارتقا دهند و به شکل کنونی خود برسانند.
اگرچه موتور Decima هنوز برخی از ویژگیهای پیشرفته Unreal Engine 5 را ندارد، اما اکنون به یکی از بهترین فناوریهای اختصاصی داخلی تبدیل شده است. بنابراین جای تعجب نیست که سونی به دنبال ارائه آن به استودیوهای دیگر باشد.
طبق ادعای یکی از کاربران ردیت که میگوید در یک رویداد اخیر کوجیما در لندن با یکی از توسعهدهندگان صحبت کرده، سونی در حال بررسی لایسنس کردن موتور Decima برای استفاده سایر استودیوها است. این اقدام میتواند تصمیمی هوشمندانه باشد و شرایطی برد-برد را برای سونی و توسعهدهندگان فراهم کند.
با وجود این که موتور Decima برخی از قابلیتهای پیشرفته Unreal Engine 5 را ندارد، جلوههای بصری آن در حد و اندازههای موتور اپیک گیمز ظاهر میشود.
با این حال، هنوز مشخص نیست که این مجوز تنها به استودیوهای فرستپارتی محدود خواهد بود یا شامل توسعهدهندگان تردپارتی نیز میشود. با وجود این ابهام، آگهیهای شغلی اخیر نشان دادهاند که برخی از استودیوهای داخلی دیگر سونی مانند Bend Studio نیز در حال توسعه عناوین خود با استفاده از موتور Decima هستند.
در صورتی که سونی بخواهد موتور Decimal را به استودیوهای دیگر واگذار کند، این موضوع میتواند برای توسعهدهندگان دیگر هم مفید باشد. به عنوان مثال، بازی Death Stranding 2 با وجود عدم بهرهگیری از ری تریسینگ یا فناوریهای مشابه، یکی از چشمگیرترین جلوههای بصری تاریخ بازیهای ویدیویی را ارائه داد.
با این حال، باید با احتیاط به این گزارش نگاه کرد. در هر صورت، باید منتظر ماند و دید تا سونی چه برنامههایی برای آینده در نظر دارد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید