دقیقاً زمانی که استودیوی سیدی پراجکت فکر میکرد فرمول کامل توسعه عناوین نقشآفرینی را کشف کرده و اعتماد به نفس خود را به دست آورد، فاجعه عرضه Cyberpunk 2077 اتفاق افتاد.
اگرچه Cyberpunk 2077 در وضعیت فعلی به عنوان یکی از بزرگترین بازیهای اخیر شناخته میشود، اما وضعیت آن در زمان انتشار کاملاً متفاوت بود. دلیل این آشفتگی به دوران توسعه Witcher 3 بازمیگردد که باعث شده بود استودیوی سیدی پراجکت کمی بیش از حد اعتماد به نفس پیدا کند.
میشائو نوواکوفسکی، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره CDPR، در مصاحبه با PC Gamer گفت که موفقیت The Witcher 3 به آنها اعتماد به نفس زیادی داد. او در این باره توضیح داد:
این موفقیت به ما اعتماد به نفس داد… زیرا فکر میکنم این نقطه آغاز تفکر نسبتاً جادویی برای شرکت بود که تنها پس از Cyberpunk متوقف شد.
نوواکوفسکی با اشاره به انتشار Witcher 3 یادآوری کرد که نسخه فوریه ۲۰۱۵ آنقدر ناپخته بود که آنها شک داشتند بتوانند بازی را حتی با پچ روز اول در مرحله نهایی انتشار اصلاح کنند اما در نهایت موفق شدند.
تکمیل دیرهنگام The Witcher 3 نیز به طرز فکر استودیو کمک نکرد. به گفته نوواکوفسکی، آنها به این فکر کرده بودند که یک پری جادویی در آخرین مرحله پایین میآید و همه چیز را درست میکند. اما واقعیت با Cyberpunk 2077 به آنها نشان داده شد.
عنوان Cyberpunk 2077 عمدتاً به صورت ایزوله توسعه یافته بود، بنابراین فرآیند بهینهسازی آن کامل نبود. در همین حین، بازیهای Witcher راحتتر قابل اصلاح بودند و خط تولید بهینهتری داشتند. پس از انتشاری فاجعهبار، CDPR فرآیند توسعه ایزوله را کنار گذاشت که تغییر بزرگی در استودیو محسوب میشد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید