در میان بازیهای سرویسمحور طولانیمدت، عرضهی دنبالههای اختصاصی امری غیرمعمول نیست؛ زیرا فناوری اولیهای که این بازیها بر پایهی آن ساخته شدهاند، در نهایت نیازمند ارتقای جدی خواهد بود. نمونههای مشابه این روند را در Rainbow Six، Overwatch، Smite و Counter-Strike مشاهده کردهایم و اکنون شاید نوبت به League of Legends رسیده باشد.

یک پست در شبکههای اجتماعی که اکنون حذف شده و توسط افشاگری به نام سامونر پارک (Summoner Park) منتشر شده بود، ادعا میکند که Riot Games مدتهاست مشغول توسعهی League of Legends 2 است و این عنوان ممکن است بهزودی سال آینده عرضه شود. در این مطلب بهطور مشخص ذکر شده بود که بازی بر پایهی یک موتور جدید ساخته خواهد شد، کدهای قدیمی حذف میشوند، محتوای اصلی بازی بازطراحی خواهد شد، فرمت گیمپلی اصلی حفظ میشود، تغییرات گستردهای در بهینهسازی و بالانس قهرمانان اعمال خواهد شد و موارد دیگری نیز در دستور کار قرار دارد.

در این بیانیه آمده است:
نهتنها کدهای قدیمی حذف خواهند شد، بلکه بازطراحی League of Legends 2 محدود به موتور بازی نخواهد بود.
سامونر پارک همچنین ادعا کرده است:
تواناییهای قهرمانان قرار است با اصلاحات و تغییرات گسترده در زمینهی بالانس بهینه شوند، در حالی که ویژگیها و هویت اصلی هر قهرمان همچنان حفظ خواهد شد.
اما سؤال اصلی این است که Riot چگونه میخواهد با حجم بزرگ کاری که برای انتقال بیش از ۱۷۰ شخصیت به نسخهی جدید لازم است روبهرو شود و این موضوع چه فشار و محدودیتی بر روند تولید محتوای تازه ایجاد خواهد کرد. همچنین باید دید سرنوشت آیتمهای تزئینی که بازیکنان طی بیش از ۱۵ سال جمعآوری کردهاند چه خواهد شد و وضعیت رنک و رتبهبندی و آمار عملکرد بازیکنان چگونه مدیریت میشود.
این موارد از جمله چالشهایی هستند که بسیاری از بازیهای مشابه نتوانستند بهخوبی برطرف کنند و به همین دلیل دنبالههای سرویسمحور معمولاً با مشکلات جدی همراه میشوند. با این حال، League of Legends اکنون به مرحلهای رسیده است که یک ارتقای اساسی میتواند ارزشمند باشد و آیندهی این بازی MOBA را تضمین کند.
دیدگاهتان را بنویسید