امروز، مجموعهای از پستها در وبسایت ۴chan منتشر شد که ادعا بر افشای جزئیات مهمی از بازی مورد انتظار The Elder Scrolls 6 دارد. این اطلاعات، جنبههای مختلفی از جمله تاریخ انتشار، خط داستانی اولیه، و تغییرات اساسی در گیمپلی را پوشش میدهد.

بدون شک بازی The Elder Scrolls 6، یکی از مورد انتظارترین بازیهای در حال توسعه صنعت بازیهای ویدیویی است که از انتشار آخرین نسخه این سری در سال ۲۰۱۱، حدود ۱۴ سال میگذرد. در حالی که تریلر رونمایی از این عنوان در سال ۲۰۱۷ منتشر شده بود، تاکنون بتسدا اطلاعات جدیدی از این عنوان با طرفداران به اشتراک نگذاشته است تا هر آنچه از این عنوان میدانیم، در حد شایعه باقی بماند.
حال اطلاعات فاش شده جدیدی که به سرعت در میان طرفداران در حال بازنشر است، تصویری جاهطلبانه از این عنوان ارائه میدهد که شامل مکان بازی، تاریخ انتشار تخمینی و تغییرات بنیادین در سیستمهای گیمپلی، مبارزات و جهان بازی است.
لازم به ذکر است که این اطلاعات از منبعی ناشناس در وبسایت ۴Chan منتشر شده و هیچگونه تأیید رسمی از سوی استودیوی بتسدا یا مایکروسافت دریافت نکرده است. در نتیجه، تمامی موارد زیر تا زمان اعلام رسمی، باید تنها به عنوان یک شایعه در نظر گرفته شوند.
بر اساس این پست، بازی با عنوان The Elder Scrolls VI: Hammerfell (با دنبال کردن ترند نام یک استان از جهان تمریل برای نام اصلی بازی) در دست ساخت است و همانطور که از نامش پیداست، در سرزمین نژاد Redguardها جریان خواهد داشت. ادعا شده است که جهان بازی ۱.۷ برابر بزرگتر از نقشه Skyrim خواهد بود و از نظر بصری، فضایی خشن و رنگبندی مردهای (مشابه Skyrim) خواهد داشت تا بازتابی از فرهنگ سخت و محیط بیابانی Hammerfell باشد.
استان همرفل که هنوز به طور کامل در سری The Elder Scrolls قابل کاوش نبوده است، در غرب استان اسکایریم و سیرودیل و جنوب هایراک قرار دارد.
مهمترین بخش این شایعه، تعیین تاریخ انتشار احتمالی است. این منبع ادعا میکند که در صورت پیشرفت همهچیز طبق برنامه، بازی برای انتشار در اواخر سال ۲۰۲۸ هدفگذاری شده است.
یکی از بزرگترین تغییرات ادعا شده، مربوط به ساختار جهان بازی و نحوه تعامل با آن است. طبق این اطلاعات:
حذف صفحات بارگذاری: شهرها و روستاها «باز» خواهند بود. برای یادآوری، شهری مثل Riverwood در اسکایریم بدون لودینگ اسکرین قابل ورود بود، اما برای شهرهای بزرگی مانند Riften چنین نبود. حال این شایعه بدان معناست که اکثر ساختمانهای کوچک (مانند خانهها) بدون هیچ صفحه بارگذاری قابل ورود هستند. البته ساختمانهای بسیار بزرگ مانند قصرها و قلعهها همچنان صفحه بارگذاری خواهند داشت. این منبع اشاره میکند که این ویژگی چالشهای فنی زیادی، به خصوص در مورد پنجرهها و نحوه بارگذاری assets، برای تیم سازنده ایجاد کرده است.حذف Fast Travel سنتی: امکان سفر سریع از هر نقطهای در نقشه به طور کامل حذف شده است.جایگزین Fast Travel: بازیکنان برای سفرهای طولانی باید از سیستمهای جایگزین استفاده کنند. سفر سریع تنها از طریق کاروانها (اسب و شتر)، قایقها (برای شهرهای ساحلی) و تابلوهای راهنما در نقاط مشخص (شهرها، روستاها، کمپها) امکانپذیر خواهد بود.
در بخش مکانیکهای RPG و مبارزات، این شایعه به بازگشت و بازنگری در سیستمهای قدیمی اشاره دارد:
بازگشت تعمیرات: سلاحها و زرهها دچار فرسودگی شده و نیاز به تعمیر خواهند داشت. این فرسودگی به صورت بصری بر روی آیتم نمایش داده شده و جریمهای (Penalty) جزئی بر کارکرد آن اعمال میکند.بازنگری در مربیان مهارت (Skill Trainers): مربیان مهارتها با سیستمی متفاوت بازگشتهاند. پیشرفت در مهارتها دارای سطوح (Tiers) مختلفی (Journeyman تا Master) است. دو سطح آخر (Expert و Master) تنها از طریق یافتن مربیان خاص و انجام کوئستهای مربوط به آنها قابل دستیابی است. برای هر مهارت تنها یک استاد در کل جهان وجود دارد.تغییر در کتابهای مهارت: کتابهای مهارت (Skill Books) دیگر مستقیماً سطح مهارت شما را افزایش نمیدهند، بلکه در عوض ۱ امتیاز پرک (Perk point) برای درخت مهارت مربوطه پاداش میدهند.سیستم مبارزات جدید: یک سیستم کمبو برای پویاتر کردن مبارزات تن به تن و بازتاب فرهنگ مبارزه Redguardها در حال طراحی است.مهارتهایی مانند Shield Bash و Parry به عنوان مهارتهای جانبی به سلاحها اضافه شدهاند که از طریق مربیان باز میشوند.اسلات زره جدید: یک اسلات زره اضافی شامل دستکشهای چپ و راست (Left and Right Gauntlets) به صورت مجزا اضافه شده است. این ویژگی به بازیکنان اجازه میدهد تا افکتهای متفاوتی (مثلاً یکی برای آسیب فیزیکی و دیگری برای جادو) روی هر دست اعمال کنند و تنوع ساخت (Build) شخصیت را افزایش دهند.ساخت و ساز: یک سیستم ساخت قلعه (Stronghold building system) در بازی وجود خواهد داشت.نژادهای حیوانی (Beast races): به نظر میرسد آرگونینها و خاجیتها، ویژگیهای چهره انسانیتری نسبت به Skyrim خواهند داشت. ناگفتهنماند که طبق این پست، صدای نژاد دانمر نیز شبیه به بازی Morrowind، خشن خواهد بود.
طبق سنت همیشگی سری، بازیکن بازی را به عنوان یک زندانی آغاز میکند. در این نسخه، شخصیت اصلی ظاهراً یک دزد دریایی است (یا حداقل همراه آنهاست) که در یک جزیره زندان کوچک نزدیک شهر Sentinel (در استان همرفل) نگهداری میشود. بازی با یک شورش در زندان آغاز شده و بازیکن با جعل هویت یک پیامرسان، از جزیره فرار کرده و هنگام غروب با قایق به بندر Sentinel میرسد؛ لحظهای که به عنوان «رونمایی بزرگ از جهان بازی» توصیف شده است.
این افشاگری همچنین به حذف کامل کاتسینها و عدم وجود زوم بر چهره شخصیتها هنگام گفتگو اشاره دارد و ادعا میکند که Shout معروف Unrelenting Force اکنون به عنوان یک جادوی معمولی در بازی پیادهسازی شده است. بر اساس اطلاعات این پست، جادوهایی برای بلند کردن دشمنان و پرتاب آنها با جادویی دیگر (مانند تلکنسیس) اضافه شده است. همچنین میتوان آیتمها را با جادو بلند کرد و به عنوان پرتابه استفاده نمود.
بار دیگر تأکید میشود که این حجم از اطلاعات، هرچند هیجانانگیز، تا زمان اعلام رسمی توسط بتسدا تنها در حد شایعه باقی میماند. اما اگر بپرسید تا چه حد این اطلاعات معتبر هستند، باید در جواب بگوییم که «نمیتوانیم آنها را تایید یا رد کنیم». زیرا در گذشته، اطلاعات بازیهای مهمی نظیر Bloodborne، Elden Ring و Fallout 76 اولین بار در همین وبسایت ۴Chan و توسط کاربران ناشناس فاش شده بودند. اما باید در نظر داشت که به طور ماهانه، صدها پست این چنینی درباره پیشبینی بازیها در این وبسایت منتشر میشود که شاید تنها یک الی دو مورد از آنها واقعی یا حداقل حاوی اطلاعات درست باشند.
![]()
دیدگاهتان را بنویسید