ولو به صورت بی سر و صدا سرمایهگذاریهایی در پروژههایی انجام داده که برای اجرای بازیهای ویندوزی روی موبایل ضروری هستند.

ولو اخیراً اولین دستگاهش که از چیپ Arm استفاده میکند را معرفی کرده، بنابراین تعجبی ندارد اگر روی نوعی فناوری شبیهسازی برای سختافزارهای مبتنی بر Arm سرمایهگذاریهایی داشته باشد. اما این موضوع فراتر از سختافزارهای ولو است، زیرا حمایت این شرکت از چنین پروژههایی میتواند زمینهساز اجرای بازیهای محبوب PC روی دستگاههای مبتنی بر Arm مانند موبایلها و تبلتها باشد؛ آن هم بدون اینکه نیازی به پورت کردن بازیها داشته باشیم.
هدست جدید Steam Frame که به زودی عرضه میشود، اولین دستگاه مبتنی بر Arm ولو است که از شبیهساز متنباز FEX برای اجرای بازیهای ویندوز استفاده میکند. ظاهراً ولو نقش پررنگی در توسعه FEX داشته است. طی مصاحبهای با یکی از مهندسین ولو، پیر لوپ گریفی، مشخص شد در واقع ولو پروژه FEX را آغاز کرده و مسئولیت عمدهای در توسعه آن داشته است. گریفی در این زمینه گفت:
ما با تعدادی از توسعهدهندگان که میدانستیم برای چنین پروژهای مناسب هستند، صحبت کردیم. این پروژه بلندمدت به مجموعه خاصی از متخصصان نیاز داشت. ما سخت کار کردیم تا این افراد را متقاعد کنیم کار روی پروژه را شروع کنند و از آن زمان تاکنون حامی مالی آنها بودیم. ما میدانستیم تقریبا یه یک دهه زمان نیاز داریم تا این تکنولوژی به حدی برسد که افراد بتوانند از آن به صورت پایدار استفاده کنند.

رایان هاودک از FEX نیز این موضوع را تایید کرده است. او در پستی از ولو برای حمایتهایش تشکر کرد و گفت:
آنها به من اعتماد کردند تا مسئولیت طراحی و چارچوببندی پروژه را به گونهای بر عهده بگیرم که بتواند برای مدتی طولانی کار کند. ولو فقط پروژه FEX را برای نیازهای خاص خودش راهاندازی نکرده، بلکه هدف این است پروژه به صورت متنباز باقی بماند. به این ترتیب، توسعهدهندگان یا کاربران دیگر با توجه به نیازشان میتوانند از این پروژه برای مقاصد خاصی استفاده کنند.
شرکت ولو به صورت غیرمستقیم در تلاش است تا بازیهای ویندوزی را بدون نیاز به پورت کردن روی تلفنهای همراه اجرا کند. اینکه ولو قصد دارد وارد فضای موبایل شود یا خیر، هنوز مشخص نیست، اما گریفی گفته تمرکز کنونی ولو همچنان بر روی اتاق نشیمن، دستگاههای دستی و دسکتاپ است. حمایتهای ولو از چنین پروژههایی به درسهای سختی که این شرکت پس از شکست اولین Steam Machine آموخت، ارتباط دارند، زیرا بخشی از شکست این دستگاه مربوط به تعداد محدود بازیهایش بود. با سرمایهگذاری در تکنولوژیهایی مانند Proton و FEX، ولو قصد دارد از صرف زمان و هزینه برای پورت کردن بازیها جلوگیری کند.
دیدگاهتان را بنویسید