شرکت Paradox Interactive ضمن تایید فروش ضعیف بازی Vampire: The Masquerade Bloodlines 2، از یک ضرر ۳۷ میلیون دلاری خبر داد. با این حال، شرکت از کار استودیوی The Chinese Room تمجید کرد و مسئولیت کامل انتشار بازی را پذیرفت.

بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 که طی همکاری استودیوی بریتانیایی The Chinese Room (توسعهدهنده) و شرکت Paradox Interactive (ناشر) تولید شده، ۲۹ مهر ۱۴۰۴ در دسترس بازیکنان قرار گرفت. با وجود تلاشهای فراوان تیم توسعه، این اثر نتوانست انتظار طرفداران نسخه اول (محصول ۲۰۰۴) را برآورده کند. نقدهای متوسط دریافتی هم باعث شدند بازی خیلی سریع به فراموشی سپرده شود.
اکنون، زمان آن رسیده که نگاهی به عملکرد بازی داشته باشیم. دادههای موجود نشان دهنده شروع نه چندان موفق بازی هستند. طبق دادههای GameDiscoverCo، تنها حدود ۱۵۰ هزار نسخه از بازی در استیم فروخته شده که معادل تقریباً ۴ میلیون دلار سود خالص است. این موضوع باعث شد شرکت Paradox Interactive اعلام کند توسعه و انتشار بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 نتیجهای جز یک ضرر حدوداً ۳۷ میلیون دلاری نداشته است. با این وجود، شرکت Paradox Interactive و استودیوی The Chinese Room تأکید کردند دو بسته الحاقی وعده داده شده طبق برنامه منتشر میشوند. فردریک وستر، مدیرعامل Paradox Interactive، در این رابطه گفت:
بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 یک عنوان فانتزی خاص درباره خونآشامها است. ما از کار توسعهدهندگان راضی هستیم. مدتها انتظارات بالایی داشتیم، زیرا میدیدیم بازی خوبی در حال شکلگیری است و ما با یک آیپی قدرتمند در ژانری جذاب روبهرو هستیم. اما اکنون با گذشت یک ماه از عرضه، متأسفانه میبینیم فروش این اثر مطابق پیشبینیها نیست و باعث شده مقداری ضرر را متحمل شویم.
به عنوان ناشر تمام مسئولیت بر عهده ما است. این بازی خارج از حوزههای اصلی فعالیت ما قرار دارد و همین موضوع تخمین فروش را برای ما دشوار کرده بود. از این پس، سرمایهگذاری خود را روی بخشهای اصلیمان متمرکز میکنیم و در عین حال بررسی خواهیم کرد تا ببینیم چگونه میتوانیم بهترین استفاده را از مجموعه قدرتمند World of Darkness داشته باشیم.
فرایند ساخت Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 با مشکلات زیادی همراه بوده است. شرکت Paradox Interactive در سال ۲۰۱۵ حقوق این اثر را کسب کرد. پس از آن، مسائلی مانند تغییر استودیو، چندین تأخیر و تغییرات پیدرپی در مسیر توسعه باعث شدند پروژه چندین بار در آستانه لغو کامل قرار بگیرد. به همین دلیل وقتی بازی بالاخره منتشر شد، امید چندانی به موفقیتش باقی نمانده بود. امیدواریم این وضعیت استودیوی The Chinese Room را خیلی تحت تاثیر قرار ندهد.
دیدگاهتان را بنویسید