صداسازی فراگیر بستهالحاقی Cyberpunk 2077: Phantom Liberty با استفاده از ابزارهایی غیرمنتظره و خلاقانه از جمله دستگاههای نوشابه KFC و صدای جوشیدن سبزیجات انجام شده است.
صدای مهیب انفجارها، ریزش مداوم قطرات باران و غرش نشان میدهد طراحی صدای خوب یکی از آن عناصر جذاب در بازیهای ویدیویی است که تأثیر جالبی بر تجربه نهایی بازیکن میگذارد. سباستین ساگاستومه (Sebastian Sagastume)، طراح صدای شاغل در CD Projekt Red، در توسعه Phantom Liberty همه توان خود را برای خلق چنین تجربهای به کار گرفت.
ساگاستومه در جریان سخنرانی خود در کنفرانس Digital Dragons، خاطرهای جالب را به اشتراک گذاشت. حوالی یک نیمهشب، در حالی که او ضبط جیبیاش را به همراه داشت، به طور اتفاقی وارد یک شعبه KFC شد و این آغاز ماجرای ضبط صداهایی غیرمنتظره برای بازی بود
وی در این باره میگوید:
از مدیر رستوران خواستم اجازه بدهد تا پنج بار نوشابه بخرم، به شرطی که برای پنج دقیقه سکوت کرده و موسیقی رو قطع کنند. آنها در نهایت قبول کردم. دلیل اصلیام این بود که میخواستم صدای دستگاه نوشابه رو ضبط کنم، صدایی که در نهایت به یکی از افکتهای صوتی سلاحها در Phantom Liberty تبدیل شد.
صدای چرخش دستگاه و برخورد قوطیهای نوشابه، در نهایت به افکت شلیک و پر کردن مجدد مهمات در بازی تبدیل شد. وی در این افزود:
قانون اصلی من قبل از هرگونه ضبط صدا این است که به دنبال منابعی بگردم که به صورت طبیعی مرا به یاد سلاحها بندازند. منظورم اشیاء واقعی و صداهای تصادفی است.
یک روز در خانه بودم و دوستم در حال جوشیدن سبزیجات بود. صدایی که شنیدم حالت لرزانی داشت. برای سلاح Hercules که گلولههایی اسیدی شلیک میکند، آن صدا کاملاً مناسب بود. بنابراین از آن صدا رو به عنوان یک لایه صوتی به صدای این سلاح اضافه کردم.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید