فرانک استیفنسن، طراح سرشناس خودرو، از آلفا رومئو ۳۳ استراداله با تحسین یاد میکند. این خودروی ایتالیایی نزدیک به دو سال پیش معرفی شد و شرکت وعده داد که تنها ۳۳ دستگاه از آن را تولید خواهد کرد. این مدل ادای دینی وفادارانه به نسخه کلاسیک اواخر دهه ۱۹۶۰ به شمار میرود، بهویژه با توجه به پیچیدگیهای استانداردهای ایمنی امروزی، و استیفنسن آن را یکی از خیرهکنندهترین خودروهای چند سال اخیر توصیف کرده است.
نسخه جدید ۳۳ استراداله با طراحی بدنهای برگرفته از سبکهای کلاسیک و ساختار پیشرانه وسط ارائه شده که با ساختار اصلی مطابقت دارد. با این حال، با وجود ستایشهای استیفنسن، او در گفتوگو با تاپ گیر اذعان کرده که این خودرو همچنان بینقص نیست و میتوان آن را ارتقاء داد.
او از طراحی حجیمتر بخش عقب انتقاد کرده و محل نصب پلاک را عامل حواسپرتی بصری دانسته و به برخی اشتباهات طراحی دیگر نیز اشاره کرده است. با این حال، استیفنسن از فرم قسمت جلویی خودرو تمجید کرده و آن را فوقالعاده توصیف کرده است، هرچند درباره اینکه چراغهای جلو میبایست گردتر طراحی میشدند، ابراز تردید کرده است.
آلفا رومئو در آگوست ۲۰۲۳ از مدل ۳۳ استراداله رونمایی کرد، هرچند تقریباً یک سال پیش از آن، تمام نمونهها را به فروش رسانده بود. این خودرو با دو نوع قوای محرکه عرضه میشود: یک پیشرانه V-6 توئین توربو به حجم ۳.۰ لیتر و یک سیستم تمام الکتریکی. آلفا هرگز نسبت توزیع این دو نسخه را اعلام نکرد، اما استیفنسن گفته که تعداد اندکی مدل برقی در دست توسعه است، اگرچه این نسخه قدرت بیشتری دارد.
مدل الکتریکی قادر به تولید ۷۵۰ اسب بخار قدرت است و میتواند در زمانی کمتر از سه ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت برسد. در مقابل، نسخه V-6 قدرتی معادل ۶۲۰ اسب بخار ارائه میدهد که نیرو را به چرخهای عقب منتقل میکند. آلفا اعلام کرد نخستین نسخه از این خودرو را در دسامبر گذشته تحویل داده است. و اگر خواهان تولید خودروهای بیشتری مشابه با ۳۳ استراداله هستید، باید ابتدا محصولات شاسیبلند بیشتری از این شرکت خریداری کنید.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید