یکی از توسعهدهندگان سابق راکستار تأیید کرده است که مجموعه GTA در مقطعی به ساخت نسخهای با محوریت پایتخت ژاپن، یعنی توکیو، نزدیک شده بود، اما در نهایت این ایده کنار گذاشته شد.

در طول سالها، GTA عملاً مترادف با ایالات متحده آمریکا شده؛ بهطوریکه راکستار شهرهایی مانند Liberty City ،San Andreas و Vice City را بهعنوان همتایانی از نیویورک، کالیفرنیا و فلوریدا خلق کرده است. بیش از ۲۵ سال از زمانی میگذرد که GTA برای مدتی کوتاه به خیابانهای لندن سر زد و با توجه به مسیر فعلی این مجموعه، خروج از آمریکای شمالی اکنون بسیار بعید به نظر میرسد.
با این حال، در گذشته ساخت یک بازی GTA با محوریت توکیو در دستور کار قرار داشت و این پروژه تا آستانه تحقق پیش رفت، اما در نهایت ایده آن کنار گذاشته شد.
اوبه ورمیج، مدیر فنی سابق Rockstar North که روی بازیهایی مانند GTA 3، Vice City و San Andreas کار کرده بود، در گفتوگو با GamesHub تأیید کرد که بحثها و مذاکراتی درباره انتشار نسخهای از GTA با محوریت توکیو انجام شده بود. او گفت:
ایدههایی برای ساخت بازیهای GTA در شهرهایی مانند ریو دو ژانیرو، مسکو و استانبول وجود داشت و پروژه توکیو در واقع تا حد زیادی پیش رفته بود. قرار بود یک استودیوی دیگر در ژاپن این نسخه را توسعه دهد و با استفاده از کدهای راکستار، بازی GTA: Tokyo را بسازد، اما در نهایت این برنامه به سرانجام نرسید.

با توجه به رشد بسیار گستردهی مجموعه GTA پس از انتشار GTA 5 و همچنین انتظار زیادی که برای GTA 6 وجود دارد، ورمیج معتقد است که فرصت جابهجایی این مجموعه به قارهای دیگر از دست رفته و چنین تغییری دیگر کارایی نخواهد داشت. او گفت:
افراد معمولاً ایدههای جسورانه و عجیب را دوست دارند، اما زمانی که میلیاردها دلار سرمایه در میان است، بازگشت به مسیرهای آزمودهشده بسیار سادهتر خواهد بود. آمریکا عملاً کانون فرهنگ غربی به شمار میرود و تقریباً همه مردم، حتی کسانی که هرگز به آنجا سفر نکردهاند، شناخت ذهنی روشنی از شهرهای آن دارند.
به نظر من بسیار بعید است که نسخه بعدی GTA در شهری مانند بوگوتا جریان داشته باشد، بهویژه با توجه به اینکه هرچه پروژه بزرگتر میشود، سرمایهگذاری و ریسک مالی نیز افزایش مییابد. انتخاب یک مکان کاملاً غیرمنتظره صرفاً برای ایجاد تازگی منطقی نیست و برای مثال، ایدهای مانند GTA: Toronto عملاً جواب نخواهد داد.
علاوه بر این، با وجود آنکه برخی از طرفداران امیدوارند نقشه GTA 6 در بخشهای جنوبی گسترش پیدا کند و مناطقی از دریای کارائیب یا حتی کلمبیا را در بر بگیرد، ورمیج همچنان این سناریو را بعید میداند، هرچند اذعان میکند که شخصاً از چنین ایدهای لذت میبرد. او گفت:
قاچاق مواد مخدر میتوانست همخوانی خوبی با چنین فضایی داشته باشد و خودم بارها تلاش کرده بودم این ایده را به نسخههای قدیمیتر وارد کنم، اما هرگز عملی نشد. با این حال، به نظرم بعید است که راکستار در حال حاضر چنین مسیری را دنبال کند، زیرا این کار مستلزم زحمت و هزینه اضافی بسیار زیادی است که در برابر نتیجه نهایی توجیه چندانی ندارد.
دیدگاهتان را بنویسید