عنوان Dishonored 2 به موفقیت چشمگیری از سوی منتقدان دست پیدا کرد، اما از نظر فروش تجاری نتوانست انتظارات استودیوی سازنده یعنی Arkane، ناشر Bethesda و شرکت مادر Zenimax را برآورده کند.
با این حال، ژولین اویه (Julien Eveillé)، طراح سابق استودیوی Arkane Lyon، میگوید که بازی Dishonored به Arkane نوعی مهر تضمین کیفیت داد که جایگاهش را در میان دیگر استودیوهای تحت مالکیت Zenimax محکم کند، حتی در مقایسه با موفقیتهای بزرگ و پرفروشتری مانند Skyrim.
در مصاحبه با PC Gamer، اویه زمانی که در طول توسعه Dishonored 2 در بخش تضمین کیفیت (QA) به Arkane Lyon پیوست را یادآوری کرد و گفت:
فکر میکنم وقتی بتسدا به آمار و ارقام نگاه میکرد، اینطور بود که «خب، Skyrim این قدر فروش داشته و هزینه ساختش کمتر از Dishonored 2 بوده.» بنابراین سوالهایی مطرح میکردند. از دید هزینههای اجرایی، منطقی است که بپرسند «چرا باید با شما ادامه دهیم؟» اما ما میدانستیم که نوعی مهر تضمین کیفیت داریم؛ ساخت بازیهایی که شاید بتوان آنها را بهعنوان بهترین و دقیقترین بازیهای کل کاتالوگ بتسدا دانست.
اعتباری که Dishonored ایجاد کرد، به گفته اویه، استودیوی آنها را تا حدی نجات داد. او همچنین اشاره میکند که دینگا بکابا (Dinga Bakaba)، مدیر استودیو، نقشی اساسی در تثبیت جایگاه Arkane داشت. او اذعان داشت که بکابا توانست اعتماد مدیریت بالارده را پس از خروج بنیانگذار استودیو، رافائل کولانتونیو (Raphael Colantonio)، بازگرداند. به گفته اویه، استدلال بکابا این بود که Arkane باید به جای تلاش برای ساخت بازیهای مبتنی بر واژههای تبلیغاتی و سرویسمحور، به ساخت چیزهای خاص روی بیاورد، که این رویکرد برای موفقیت شرکت در آینده حیاتی بود. این رویکرد در بازیهای Prey (2017) و Deathloop (2021) نیز حفظ شد.
قسمت تلخ ماجرا این است که استودیوی Arkane Austin، که روی Prey کار کرده بود، پس از شکست Redfall تعطیل شد؛ بازیای که در آن نقاط قوت واقعی Arkane زیر بار مشکلات ناشی از طراحی سرویسمحور و باگهای متعدد گم شد. کولانتونیو پیشتر تصمیم مایکروسافت برای بستن Arkane Austin را احمقانه توصیف کرده و گفته بود:
بازسازی یک گروه بسیار خاص مثل آن، به جرئت میگویم که غیرممکن است.
از شکست Redfall همچنان بهعنوان نمونهای آشکار از یک استودیوی بزرگ که به اجبار درگیر پروژهای بینتیجه و لایو سرویس شد، یاد میشود؛ آن هم وقتی که انتظارات غیرممکن، واقعاً غیرممکن باقی ماندند. از سوی دیگر، استودیوی Arkane Lyon در حال حاضر مشغول کار روی بازی Marvel’s Blade است که در آینده اطلاعات بیشتری از آن منتشر خواهد شد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید